محاسبه هوشمند سرعت میانگین خودروها در جاده‌های کرمانشاه

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: میانگین سرعت وسایل نقلیه در فاصله  میان دوربین‌های جاده‌ای به صورت هوشمند محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سرهنگ عبدالحسین زارع امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه توسط دوربین‌های کنترل تخلفات جاده‌ای، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیرمجاز شناسایی و اعمال قانون انجام خواهد شد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند باید تذکر داد که اگر در فاصله بین آن‌ها سرعت مجاز رعایت نشود، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

زارع اضافه کرد: در موارد بسیاری رانندگان از این موضوع غافل می‌گردند و بدون توجه به این قابلیت دوربین‌ها سرعت میانگین را رعایت نمی‌کنند و پس از اعمال قانون گمان می‌کنند که اشتباهی رخ داده است، در حالی که اعمال قانون انجام شده صحیح است.

وی تاکید کرد: علاوه بر موارد گفته شده چنانچه سرعت لحظه‌ای و یا میانگین وسایل نقلیه بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد، آن خودرو علاوه بر اعمال قانون، به صورت سیستمی توقیف و در هر نقطه‌ای از کشور به پارکینگ منتقل و رفع توقیف آن مشروط به طی مراحل لازم است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سرعت غیرمجاز همواره عاملی مرگبار است و پلیس راه استان با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود مبادرت به مدیریت آن می‌کند و همواره با رانندگانی که با ارتکاب این تخلف، ایمنی تردد هم‌وطنان را به مخاطره می‌اندازند، قاطعانه برخورد می‌کند.

کد خبر 727639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.