«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

سرمربی و کاپیتان تیم فوتسال گیتی‌پسند معتقدند جوان‌گرایی در کنار اعتماد مدیران باشگاه و همدلی عناصری هستند که باعث شده گیتی‌پسندی‌ها عنوان قهرمان زودهنگام لیگ‌برتر فوتسال در سال ۱۴۰۲ به‌یدک بکشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چند هفته پیش بود که تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان موفق شد با پیروزی مقابل تیم فرش‌آرای مشهد در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، به پنجمین قهرمانی خود طی بیست‌وپنج دوره این مسابقات برسد و پس از یک‌سال دوباره گوی رقابت را از مس سونگون ربود و فاتح لیگ‌برتر فوتسال ایران شد.

شاید در ابتدای فصل کمتر کسی تصور می‌کرد گیتی‌پسند به قهرمانی نزدیک شود، اما دستاورد شاگردان محمد کشاورز در تاریخ فوتسال ایران ثبت شد. گیتیزن‌ها با تغییر ۸۰ درصدی شاکله تیم، خداحافظی با ستاره‌های نام‌دار، اما مسن و جذب بازیکنان آینده‌دار و جوان، پوست‌اندازی اساسی و ویژه‌ای داشتند که طبق تفکرات فوتبالی نباید به قهرمانی می‌رسیدند.

با این وجود نمایش درخشان گیتی‌پسند در لیگ برتر از همان هفته اول به اکران درآمد و این روند هر هفته ادامه پیدا می‌کرد. تا جایی که آرزوی تیم‌ها فقط توقف تیم تحت هدایت محمد کشاورز و امتیاز گرفتن از آن‌ها بود اما تا اینجای فصل فقط آناصنعت قم توانسته یک‌امتیاز از قهرمان لیگ برتر بگیرد. هرچند که این تیم همین هفته قبل در بازی برگشت مقابل گیتیزن‌ها تن به شکست داد.

«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

نکته دیگر درخصوص گیتی‌پسند و قهرمانی آن‌ها، عبور از مس سونگون بود. لاله‌های نارنجی تبریز که همیشه کری‌های سنگین با گیتی‌پسند داشتند و همواره دشمن خونی یکدیگر بودند، تلاش کردند با جذب ستاره‌ها بازهم قهرمانی لیگ را جشن بگیرند، اما در میانه‌های راه کم‌آوردند و با قبول شکست در الکلاسیکوی رفت، تاحد زیادی قبول کردند جام امسال باید به اصفهان برود.

البته که چند هفته دیگر از مسابقات لیگ برتر در فصل جاری همچنان باقی‌مانده است و گیتی‌پسند که هنوز مقابل هیچ تیمی شکست نخورده قطعاً تلاش می‌کند خط‌تیره مقابل شکست‌های خود به یک تغییر پیدا نکند. گیتی‌پسندی‌ها همه تیم‌های لیگ برتر را حداقل یک‌بار شکست داده‌اند و فصل دراماتیک گیتیزن‌ها می‌تواند به‌شکل خاطره‌انگیز و استثنایی برای آن‌ها خاتمه پیدا کند.

محمد کشاورز سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند درخصوص روند بسته‌شدن تیم فوتسال گیتی‌پسند در ابتدای فصل برای سال جاری به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در ابتدای فصل تغییرات گسترده‌ای در بدنه تیم اعمال کردیم. البته از بازیکنان سال گذشته که زحمات زیادی برای تیم کشیدند تشکر می‌کنیم، اما با جلساتی که در هیئت‌مدیره باشگاه داشتیم تصمیم بر این شد تغییر اساسی در تیم ایجاد کنیم و این اتفاق هم به‌طور ۸۰ درصدی رقم خورد.

«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

وی درباره اینکه اکثر تیم‌ها ازجمله گیتی‌پسند با جذب ستاره‌ها قهرمان نمی‌شدند اما این تیم توانست با کم‌ترین ستاره فاتح لیگ برتر شود، می‌افزاید: سعی‌مان اضافه کردن نیروی‌های جوان به تیم بود تا شرایط بهتر از قبل شود و در نقل‌وانتقالات نیز هیجانی وارد نشدیم. بازیکنانی جذب کردیم که در چارچوب تاکتیک‌مان به کار تیم بیایند و خوشبختانه با تلاش کادرفنی و بازیکنان، علی‌رغم اینکه کارشناسان به‌درستی معتقد بودند چند سال نیاز است تا این تیم در قامت یک مدعی ظاهر شود این روند سرعت گرفت و یک فصل فوق‌العاده را پشت‌سر گذاشتیم.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند درباره دلیل قهرمانی قاطعانه این تیم در لیگ برتر فصل جاری تصریح می‌کند: علاوه‌بر کسب قهرمانی، رکوردهای بی‌نظیری در لیگ خلق کردیم که فکر می‌کنم برخی از آن‌ها تا سال‌های سال در لیگ برتر دست‌نخورده باقی خواهند ماند. از همین بابت بسیار خوشحالم چرا که واقعاً زحمت کشیدیم و توانستیم دل هواداران و فوتبال‌دوستان اصفهانی را با این افتخارآفرینی‌ها شاد کنیم.

کشاورز همچنین خاطرنشان می‌کند: به تک‌تک بازیکنانی که جذب کردم اعتقاد و اعتماد کامل داشتم و می‌دانستم که بازیکنان فوق‌العاده خوبی هستند. تنها نگرانی من از بابت این تیم جوان که پوست‌اندازی شده زمان بود، چرا که چنین تیمی به فرصت نیاز داشت تا همه با یکدیگر هماهنگ شوند، اما انگیزه بچه‌های ما خیلی کمک کرد و از شخص خودم گرفته تا دستیاران من همه وقت گذاشتند و جایگاه فعلی‌مان در لیگ برتر را مدیون تلاش کل مجموعه گیتی‌پسند می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه تغییر رویکرد مدیران و کادرفنی تیم فوتسال گیتی‌پسند در کسب این قهرمانی تاریخی تأثیرگذار بود ادامه می‌دهد: برخی مواقع در سال‌های گذشته تیم‌های لیگ برتر حتی گیتی‌پسند اقدام به جذب بازیکنان نام‌دار و بزرگ فوتسال ایران می‌کردند و در اکثر موارد نیاز چندانی هم به آن بازیکنان نداشتند، اما برای اینکه فلان ستاره در تیم رقیب بازی نکند وی را به‌خدمت می‌گرفتند. اما در فصل جاری رویکرد ما این نبود و همه اتفاقات نقل‌وانتقالات در قالب تاکتیک تیمی‌مان و آنالیز آن‌ها بود که باعث شد همه آن‌ها به کمک تیم بیایند و از همه‌شان رضایت دارم.

«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در رابطه با سطح کلی مسابقات لیگ برتر در فصل جاری بیان می‌کند: لیگ برتر امسال فوق‌العاده سخت بود و در هیچ‌کدام از هفته‌ها نمی‌شد نتایج را از قابل دانست و اتفاقاتی در بازی‌ها رقم می‌خورد که غیرقابل پیش‌بینی بودند که جذابیت فوتسال نیز همین است. یکی از جذابیت‌های خیلی‌مهم لیگ برتر در فصل جاری حمایت‌های هواداران در همه سالن‌ها بود و در هر ورزشگاه و هر شهری که می‌رفتیم جمعیت فراوانی از تماشاگران وجود داشتند که این اتفاق خیلی مهمی محسوب می‌شود که فوتسالی‌ها از حمایت مردم برخوردار هستند.

محمد کشاورز در پاسخ به این پرسش که چقدر برای نباختن گیتی‌پسند در بازی‌های آینده و ثبت رکورد تاریخی قهرمانی بدون شکست تمرکز کرده و برای وی اهمیت دارد می‌گوید: بدمان نمی‌آید تعداد باخت‌هایمان در پایان رقابت‌های لیگ برتر امسال همان عدد صفر بماند، اما اولویت ما در هفته‌های پیش‌رو میدان‌دادن به جوانان است و حتی هفته گذشته هم باوجود اینکه بازی سختی مقابل آناصنعت داشتیم از بازیکنان رده‌های جوانان و امید استفاده کردیم. تلاش خواهم کرد در هفته‌های باقی‌مانده هم این روند را ادامه دهم و بازیکنان رده‌های پایه را به تیم بزرگسالان بیاورم تا در لیگ برتر و خصوصاً سه هفته پایانی لیگ امسال بازی کنند. در کنار آن اگر هم بتوانیم عملکرد خوب‌مان را حفظ کنیم خوشحال خواهیم شد.

وی همچنین درباره تصمیماتی که برای بستن تیم فصل آینده تاکنون اتخاذشده و اینکه آیا برنامه‌ای مشخص تا این لحظه دارد یا خیر؟ می‌افزاید: جلساتی با اعضای هیئت‌مدیره برای فصل آینده داشته‌ام. قرارداد خودم برای فصل آینده به‌تازگی نهایی شده، اما هنوز لیگ ادامه دارد و درگیر مسابقات هستیم از همین‌رو نتوانسته‌ایم فرصت نکردیم برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم. حتماً در هفته‌های پیش‌رو برنامه‌هایمان برای فصل آتی را به باشگاه ارائه خواهیم داد.

«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

محمدرضا سنگ‌سفیدی کاپیتان تیم فوتسال گیتی‌پسند نیز درخصوص روندی که منجر به قهرمانی گیتی‌پسند در لیگ برتر امسال شد اظهار می‌کند: برای فصل جاری تقریباً ۸۰ درصد شاکله تیم با جوان‌گرایی که مدنظر مدیران باشگاه گیتی‌پسند بود عوض شد و انصافاً اگر بخواهیم به اسم بازیکنان و تغییراتی که در تیم‌مان اعلام شده بود نگاه کنیم، هیچ‌کس گیتی‌پسند را مدعی قهرمانی نمی‌دانست و گمان می‌کردند نهایتاً در بین چهار تیم بالانشین جدول قرار بگیریم، اما اعتماد به جوانان نتیجه داد و در کنار بازیکنان باتجربه این موفقیت را رقم زدیم.

«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

وی دلیل چگونگی قهرمان‌شدن این تیم جوان در لیگ برتر باوجود حریفان پرقدرت را در اتحاد می‌بیند و می‌افزاید: چیزی که برای من اهمیت دارد این است که جوانان گیتی‌پسند خیلی زود شرایط را درک کردند، فهمیدند کجا بازی می‌کنند و از همان روز اول فعل خواستن را صرف کردند. شگفتی رقم زدند و به‌حق همه‌شان سنگ‌تمام گذاشتند و در عین جوانی بزرگی کردند. در نهایت همدلی، رفاقت و اتحادی که از طریق کادرفنی میان بچه‌ها بود همچون یک پازل کنار هم قرار گرفت تا به قهرمانی برسیم.

کاپیتان باتجربه تیم فوتسال گیتی‌پسند درباره رکورد شکست‌ناپذیری این تیم در فصل جاری خاطرنشان می‌کند: همه بچه‌های تیم به جدول نگاهی نداشتند و درحال حاضر نیز که قهرمان شده‌ایم نیز داستان همینطور است و می‌دانیم هر بازی باید بهترین عملکرد خودمان را ارائه دهیم. گیتی‌پسند باید بهترین باشد و همه بازیکنان سعی می‌کنند در هر بازی با نمایش فوق‌العاده به تیم کمک کنند. به نباختن و رکوردها فکر نکردیم و این روند تا پایان فصل ادامه خواهد داشت.

سنگ‌سفیدی با اشاره به حساسیت‌های همیشگی دیدار گیتی‌پسند و مس‌سونگون در لیگ برتر فوتسال و میل این تیم به نباختن مقابل مس همچون بازی رفت و پایان لیگ با شکست‌ناپذیری تصریح می‌کند: بازی گیتی‌پسند و مس‌سونگون همانند استقلال و پرسپولیس است که بهترین بازی فوتسال آسیا محسوب می‌شود و نگاه کل آسیا همیشه به این دیدار است‌. دو تیم ملی‌پوشان زیادی در اختیار دارند و طی ۱۰ سال اخیر همواره قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ شده‌اند. شخصاً معتقدم این بازی یک نمایش درخشان از سوی دو تیم در قاره‌کهن است. بازی رفت را بردیم و در بازی برگشت سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را درون زمین داشته باشیم.

«اتحاد» رمز قهرمانی قاطعانه گیتی‌پسند در لیگ‌برتر بود

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه‌مند به تمدید قرارداد با گیتی‌پسند هستی و سال‌های آتی هم تو را در این تیم خواهیم دید یا خیر؟ می‌گوید: قرارداد من در ابتدای فصل با گیتی‌پسند به‌مدت یک‌فصل امضا شد و هر زمان فصل به اتمام رسید با مدیران باشگاه برای آینده مذاکره خواهیم کرد، اما هنوز صحبتی برای تمدید قرارداد نشده است. گیتی‌پسند تیمی است که در آن رشد کرده‌ام و قطعاً اولویت من در ادامه تداوم حضور در این تیم است.

کد خبر 727501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.