دوران پهلوی ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر بودند/ انقلاب ایران را از وابستگی نجات داد

وزیر کشور با اشاره به روزهای پیش از پیروزی انقلاب، گفت: پیش از انقلاب ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر بودند و ایران در وابستگی محض به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، احمد وحیدی، ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ودوم بهمن_ در حاشیه راهپیمایی مردم کرج، با اشاره به اینکه رژیم ستم شاهی در مسیر ذلت و عقب افتادگی گام برداشته بود، اظهار کرد: در آن دوران تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های ملی زیر پرچم آمریکا و رژیم‌های غربی شکل می‌گرفت و هیچ استقلالی وجود نداشت.

وزیر کشور با بیان اینکه دوران رژیم پهلوی سراسری تاریکی و حقارت بود، اضافه کرد: مردم ایران در آرزوی استقلال و موفقیت‌های علمی و پژوهشی بودند.

وحیدی با بیان اینکه کشور ما می‌توانست زودتر از این‌ها بر قله افتخار و موفقیت تکیه کند، اظهار کرد: آن دوران به شکلی رفتار کردند که ایران در حالی که می‌توانست بر قله افتخار باشد به اوج وابستگی برسد.

وی افزود: در دوران ستم شاهی چیزی از صنعت، کشاورزی و هویت ملی دیگر باقی نمانده بود. صنعت ما یک صنعت مونتاژ آن هم در دو یا سه عنوان خاص بود. صنعتی نداشتیم. یک سوم پزشکان ما از کشورهای درجه دو و سه همسایه می‌آورند کشورهایی مثل هند، بنگلادش و نپال و مردم ما را باید پزشک هندی معالجه می‌کرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر بودند؛ روستاها برق و گاز و راه نداشتند؛ کشاورزی به خاطر خیانت آن رژیم مشکل اساسی داشت. ارتش به شدت وابسته و تجهیزات هم باید از خارج می‌آمد تعمیرات هم باید توسط آمریکا انجام می‌شد.

وحیدی تصریح کرد: هویت ملی ما به شدت ضربه خورده بود. هویت اسلامی ما به شدت نفی می‌شد و هویت ملی ما هم با هویت غربی آغشته کرده بودند و هویت ملی معنا نداشت. بخش‌هایی از کشور را بخشیده بودند و از دست ملت ایران رفته بود.

وی گفت: ساواک شکنجه‌گری را درست کرده بودند که مردم و انقلابیون ما و مردم عادی به صرف داشتن یک اعلامیه یا رساله امام باید زندان می‌کشیدند و شکنجه می‌شدند. آنچنان اختناق برپا بود که کسی قدرت نفس کشیدن نداشت، تمام دارایی‌ها را به نفع خود ضبط می‌کردند و هنوز با دارایی‌های به یغما برده از ایران زندگی می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه رژیم آمریکا و انگلیس و صهیونیستی و تمام رژیم‌های مستکبر عالم حامی این رژیم بودند؛ گفت: این رژیم به دست حضرت روح الله و به مدد مردم عزیز و پایدار ایران بزرگ سرنگون شد. باور نمی‌کردند رژیمی که مورد حمایت غرب و شرق و رژیم‌های منطقه بود و رژیمی که تا بن دندان مسلح بود با اراده الهی و رهبری امام و پایداری مردم سقوط کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی متولد شد.

وحیدی ادامه داد: جمهوری اسلامی در ۴۵ سال بعد از انقلاب مورد هجمه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تروریستی و نظامی بوده است. تمام این توطئه‌ها و کودتاهایی که در اوایل انقلاب شکل گرفت به مدد قدرت مردم عزیز و رهبری امام و رهبر معظم انقلاب به ناکامی تبدیل شد و در همه این صحنه‌ها پیروز ملت ایران بود.

وی افزود: در فشارها و تحریم‌های اقتصادی ملت ایران پیروز بود. ملت ما در عین همه این تحریم‌ها و فشارها امروز مقتدرترین، مستقل‌ترین و آزادترین ملت در جهان است. هیچ ملتی به قدرت ملت ما نیست؛ هیچ ملتی به آزادی ملت ما نیست و هیچ کشوری استقلال امروز ما را ندارد.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز پیشرفت‌های شگرف ما در همه حوزه‌ها چشمگیر است؛ گفت: امروز در تولید فولاد، سیمان و برق جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم؛ امروز ما در کشف ذخایر مس پنجمین کشور جهان هستیم؛ در شتاب رشد علمی در دنیا اول هستیم؛ در تولید علوم پزشکی در منطقه اول هستیم؛ در نانو که یک دانش پیشرفته است چهارم و در سلول‌های بنیادی و زیست فناوری دارای جایگاه برتر هستیم.

وحیدی افزود: در بخش دانش هسته‌ای جزو کشورهای پیشرو هستیم؛ در دانش فضایی اعم از تولید ماهواره و پرتابگر و قرار دادن در مدار جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم؛ در حوزه صنایع دفاعی همه چیز را خودمان تولید می‌کنیم.

وی گفت: کشوری که روزی که سیم خاردار نداشت و در دوران دفاع مقدس باید دور دنیا را می‌گشتیم تا تعدادی آرپی‌جی ۷ قاچاق تهیه کنیم، امروز در نقطه پایدار دفاعی هستیم.

وزیر کشور دامه داد: امروز بالای ۹۰ درصد صنعت نفت ما مستقل است. قدرت ما در دریا و خشکی و همه جا حائز اهمیت است.

وحیدی اضافه کرد: امروز جزو ۲۰ کشور اقتصاد برتر دنیا هستیم و در قدرت خرید مردم، جزو ۲۰ قدرت دنیا هستیم. در عین همه فشارها این وضع ماست. در حوزه صنعت کشاورزی در بسیاری از اقلام خودکفا هستیم. اقتصادی که توسط رژیم فاسد پهلوی فروپاشی شده بود امروز بازیابی شده و به لحاظ هویت امروز هویت انقلابی مردم ایران به همه دنیا صادر و الهام بخش مردم در اقصی نقاط دنیا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد و منفور همه وجدان‌های بیدار در سراسر عالم است و با وجود تمام تبلیغات امروز این رژیم یک رژیم منفور بیش از پیش در همه قلوب جا گرفته و این همان پیش بینی حضرت امام است. تمام شعارهای انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

وزیر کشور گفت: به واسطه انقلاب اسلامی امروز گروه‌های مقاومت به ملت‌های مقاومت تبدیل شده‌اند. امروز حماس گروه نیست، ملت فلسطین به ملت مقاومت تبدیل شده است؛ در عراق و یمن هم ملت‌های مقاومت درست شده است و کسی نمی‌تواند جلو آنها را بگیرد.

وحیدی ادامه داد: همه اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است. این انقلاب منتظر ظهور است، مردم ما منتظر ظهور هستند. این نداهای سلام فرمانده یعنی نوجوانان و نونهالان هم منتظر ظهور هستند و این بزرگترین داشته ملت ماست. ملت ایران از هیچ تهدیدی واهمه ندارد و از هیچ فشاری نمی‌ترسد امروز مثل یک فولاد آبدیده در صحنه خودنمایی می‌کند و تا رسیدن به قله از پا نخواهد نشست.

وحیدی خاطرنشان کرد: ما در آستانه یک آزمایش بزرگ دیگری هستیم. انتخاباتی که همه دشمنان بسیج شده‌اند برای اینکه ملت ما در ۱۱ اسفند حماسه سازی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما از بدو تولد و در زمانی که هیچ نیازی به رفراندوم برای جمهوری اسلامی نبود به رفراندوم گذاشته و پس از آن قانون اساسی توسط خبرگان منتخب مردم نوشته و به رأی مردم گذاشته شد؛ گفت: از آن سال‌ها به بعد هم همیشه مردم تعیین کننده بودند. برخلاف مدعیان دموکراسی در دنیا که دموکراسی آنها دروغ است مردم سالاری ما حقیقی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: انقلاب ما همچنان ادامه دارد یعنی مردم در صحنه هستند انقلاب ما همچنان پویا و بالنده است چون مردم در صحنه هستند.

وحیدی افزود: ۱۱ اسفند موقع آن است که یک ضربه محکم به دهان بدخواهان که ایران قوی، جامعه قوی و مجلس قوی نمی‌خواهند زده شود و ملت ایران یک بار دیگر بر همه دنیا فخر کند که در میدان است و الان آن روز موعود است.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی ما بی نظیر است همه باید همت کنیم که در ۱۱ اسفند حماسه‌ای بیافرینیم که دشمنان را انگشت به دهان کند. مردم عزیز ما هیچ وقت تحت فشارهای دشمن تسلیم نخواهند شد و دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد که ضعف ملت ما را ببینند. ما سالیان سال این سالگرد پیروزی انقلاب را جشن و این پرچم را رهبر عزیز ما به دست امام زمان خواهند سپرد.

کد خبر 727414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.