ضرورت تشریک مساعی برای رفع مشکلات پروژه‌های مشارکتی در اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به فرصت محدود تا پایان سال جاری و گستردگی پروژه‌های مشارکتی و تنوع مشکلات، ضرورت دارد با تشریک مساعی نسبت به رفع موانع پروژه‌های مشارکتی کوشا باشیم تا شهروندان اصفهانی را از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در جلسه کارگروه هماهنگی و توسعه پروژه‌های مشارکتی اظهار کرد: امنیت ایجاد شده در کشور را مدیون خون شهدایی هستیم که در راه اعتلای کشور از جان و مال خود گذشتند، از این‌رو باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و در ایام خدمت خود باید به‌عنوان یک وظیفه شرعی و انسانی نهایت تلاش را برای بهبود شرایط داشته باشیم.

وی با اشاره بر آسیب‌شناسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری افزود: بیشتر پروژه‌های انجام شده و در حال انجام با موانع و مشکلاتی روبه‌رو است که نبود سند مالکیت از مهم‌ترین این مشکلات است و این امر ارزش ریالی پروژه را در زمان خرید و فروش کاهش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده، کارگروه مانع‌زدایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی تشکیل خواهد شد تا با پیگیری مستمر تمام موارد از جمله نوع مالکیت، نواقص موجود در ارتباط با شهرسازی و سایر موضوعات مرتبط را در هنگام فراخوان هر پروژه را بررسی و پس از رفع ایرادات و شفاف‌سازی تمام جزئیات، وارد مرحله اعلام فراخوان عمومی شود.

حیدری گفت: رکود بازار، تورم و نوسان شدید قیمت‌ها، مسائل مرتبط با بیمه، مالیات و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های نامتناجس با مشارکت و سرمایه‌گذاری و تغییر در مدیریت شهری از جمله ریسک‌های اثرگذار بر حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در هزینه‌های عمرانی شهر با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق می‌شود که در این خصوص باید با خرد جمعی نسبت به ارائه راهکارهای عملیاتی مناسب برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در قالب بسته‌های تشویقی به‌منظور مشارکت در توسعه همه‌جانبه شهر به ویژه در موضوعات زیرساختی اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکتی‌بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری، ضرورت دارد در گزارش عملکرد مناطق و سازمان‌های شهرداری به موضوع مشارکتی بودن پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید و اعلام عمومی شود تا دستاوردهای حاصل در پروژه‌های مشارکتی نیز در عملکرد مناطق، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان منعکس شود.

حیدری گفت: رعایت انصاف نیز نسبت به سهم سرمایه‌گذار و تلاش‌های انجام شده در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان برای تحقق پروژه‌های عمرانی شهری الزامی است.

کد خبر 727393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.