قدرت جمهوری اسلامی موجب بازدارندگی شده است

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز اسرائیل غاصب از هر زمان پیگیری مستاصل تر شده است و کشوری که روزی داعیه نیل تا فرات داشت، ذلیل شده و تنها به دنبال بقا است و آمریکا نیز نه تنها به دنیا کدخدا شدن نیست بلکه در مقابل ایران اسلامی کم آورده است، زیرا قدرت جمهوری اسلامی موجب بازدارندگی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز _۲۲ بهمن_ در مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان اظهار کرد: ماه رجب را پشت سرگذاشتیم که ماه ریزش‌های الهی بود، در این ماه هدا را یاد کردیم، هر روز از خداوند طلب استغفار کردیم و سوره توحید را تلاوت کردیم از خدای بزرگ همه پی خوبی‌های دنیا و آخرت را مسئله داشتیم و از خدا خواستیم همه شرها از ما دور گردد، اکنون ماه شعبان از راه رسیده است در این ماه لازم است خود را منزه کرده و وارد ماه رمضان شویم.

وی افزود: مردم شهید پرور و انقلابی اصفهان و علمای این شهر از ابتدای نهضت امام تا پیروزی انقلاب و پس از انقلاب در طول هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز در ثمر رسیدن اهداف انقلاب پیشتاز بودند، مردم این شهر امام (ره) در زمان حکومت طاغوت یاری کردند و در استقرار این نظام مدیران شایسته اصفهان کمک شایانی کردند و در زمان جنگ شاهد حضور گسترده مردم اصفهان در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم اصفهان شایسته خدمت بدون منت هستند زیرا به نظام و کشور خدمت کردند و ترمز لازم است کارگزاران نظام به این مردم خدمت شایسته ارائه دهند.

وی افزود: پیش از انقلاب دنیا به سمتی می‌رفت که دو قطب غربی و شرقی ایجاد شده بود و هر کشوری که خارج دو قطب جهانی می‌خواست حرکت کند مانع آن می‌شدند، این قطب‌ها که بر مبنای اومانیسم بودند راضی به ایجاد کشورهای مستقل و آزاد نمی‌شدند و امکانات دنیا را در سیطره خود ایجاد کرده بودند به صورتی که کشورهای جهان یا به شرق یا به غرب وابسته بودند. زیرا حاضر به تحمل تشکیل کشورهای پیشرفته و خودباوری نبودند.

اژه ای تاکید کرد: امام (ره) به اتکای خدا و اعتماد به مردم و با اتکا به آموزه‌ای غدیر و پیامبر و تکیه بر آموزه‌های قرآن و با تاسی از امام حسین (ع) قیام کرد، این موضوع یک معجزه بود زیرا سیاستمداران دنیا باور نمی‌کردند که انقلاب اسلامی به هیچ قدرت شرقی و غربی وابسته نیست، زیرا نظام طاغوت به غرب و شرق دنیا وابسته بود اما تکیه بر اسلام ناب، ایمان به خدا و رهبری امام (ره) و مردم متدین ایران از حمله عواملی بود که باعث پیروزی انقلاب شد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امام (ره) زمانی که نظام شاهنشاهی حاکم بود زمانی که وارد بهشت زهرا شدند فرمودند من به پشتیبانی مردم دولت تعیین می‌کنم. امام (ره) با ایمان و کمک مردم نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داد و در راستای آن دولت و مجلس و قانون اساسی تشکیل شد.

وی ادامه داد: روح تازه ای در رگ‌های نهضت‌های آزادی خواه در سراسر دنیا با پیروزی انقلاب اسلامی دمیده شد و بیدار شدند، نظام استکبار سعی کرد با ایجاد ممانعت از صادر شدن پیام انقلاب ایران به سایر کشورها جلوگیری کند بر همین اساس جنگ تمام عیار با کمک آمریکا و انگلیس توسط صدام و رژیم بعث به ایران تحمیل کردند و تصور داشتند می‌توانند ایران را در چند روز شکست دهند، در کنار جنگ تحمیلی جریان‌های مارکسیستی و چپ، چریک فدایی، احزاب کمونیستی، جریان نفاق، سلطنت طلب‌ها در داخل سعی داشتند مسیر را برای صدام هموار کنند، اما آن چیزی که باعث شد ۴۵ سال هیچکدام از این جنایت‌ها به ثمر نرسد حضور مردم ایران در همه صحنه‌ها بود.

اژه ای تاکید کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد اما مردم برای دفاع از اسلام کشور خود در همه صحنه‌ها حضور داشتند، در طول این ۴۵ سال برا ی دفاع از اسلام در همه این صحنه‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عطیه الهی بود، تصریح کرد: ایران مستقل شد و به مردم این کشور سرافرازی داد و باعث شد دست بیگانگان از این کشور کوتاه شود و موجب شد اسرائیل و آمریکا ضعیف شود زیرا جریان حماس حدود ۳ ماه است مقابل اسرائیل ایستاده است، امروز اسرائیل غاصب از هر زمان پیگیری مستاصل تر شده است و کشوری که روزی داعیه نیل تا فرات داشت امروز ذلیل شده است و تنها به دنبال بقا است، آمریکا نیز امروز نه تنها به دنیا کدخدا شدن نیست بلکه در مقابل ایران اسلامی کم آورده است، زیرا قدرت جمهوری اسلامی موجب بازدارندگی شده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز کسانی که با حجاب مبارزه می‌کنند به دنبال از بین بردن حیا مردم هستند، دشمن پشت این قضیه است همانطوری که دشمن با فشار اقتصادی سعی بر خارج کردن مردم از صحنه هستند.

اژه ای یادآور شد: امیدواریم خداوند کمک کند تا با کمک مردم بتوانیم مسائل کشور را برطرف کنیم، مسائل فرهنگی و اقتصادی از جمله مهمترین مسائل است که قوای سه گانه در حال تلاش برای حل کردن مشکلات اقتصادی، تولید و اشتغال هستند، یکی از مسائل مهم مربوط به موضوع تولید مسئله آب است، متأسفانه با شرایط خشک سالی مواجه هستیم در این راستا لازم است آب مدیریت شود و منابع آن افزایش یابد، خوشبختانه مدیریت استان گام‌های مهمی را در این عرصه برداشته است. همچنین در مسئله اشتغال لازم است از بخش خصوص و تولید حمایت لازم شود زیرا بدون حمایت ایجاد اشتغال ممکن نیست.

کد خبر 727340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.