مشکل ۵۱۱ روستای دارای تنش آبی در کرمانشاه رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل تنش آبی در ۵۱۱ روستای استان کرمانشاه با ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز شنبه _ بیست و یکم بهمن _ در جمع خبرنگاران که در تور خبری به بخش کوزران شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حضور داشتند، اظهار کرد: در حوزه آب روستایی در حال حاضر ۲ قرارداد داریم که یک قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

وی افزود: در این مجتمع که شامل ۳۴۹ روستا است با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تأمین شده و قرارداد دوم ما به دلیل پیشرفت فیزیکی در کشور استان پیشرو هستیم و موفق شده‌ایم قرارداد دوم را هم با ۱۹ هزار میلیارد ریال با ۵۱۱ روستای تنش‌دار در استان کرمانشاه منعقد کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین با انعقاد قرارداد دوم و اتمام قرارداد اول بعد از برنامه‌ریزی که طی سه سال انجام داده‌ایم می‌توانیم ۸۶۰ روستا را استان تنش زدایی کنیم و برنامه‌هایی داریم که تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۵ پروژه‌ها به اتمام برسند.

وی عنوان کرد: در قالب اول در سطح استان ۳۴۹ روستا ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و در چهارده شهرستان که پروژه‌های متعددی وجود دارد در برخی از آن‌ها مانند سرپل ذهاب افتتاحیه داشته‌ایم و اکنون پروژه ویژران در گیلانغرب به اتمام رسیده است.

داودی گفت: پروژه‌ای در اسلام آباد غرب را افتتاح کرده‌ایم و در برخی از مناطق دیگر استان نیز پروژه‌هایی داریم که آماده افتتاح هستند که بخشی از آن‌ها را به مناسبت نیمه شعبان و بخشی دیگر را به مناسبت ۲۲ بهمن ماه افتتاح کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۸۰ روستا داریم که در حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آماده افتتاح هستند در حوزه شرکت آب و فاضلاب نیز بیش از ۴۰ روستا داریم که مجموعاً اکنون ۱۲۰ روستا آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون در جوانرود پروژه حفر چاه و با اجرای خطوط انتقال را داریم و در هرسین ۲ پروژه داریم که یکی از آن‌ها برای رفع تنش آبی شهر هرسین از محل سراب هرسین و یک پروژه دیگر نیز برای تأمین آب جایگزین برای سراب هرسین است زیرا هرسین تک منبع‌ای است و ما در تلاش هستیم که منبع دیگری را افتتاح کنیم.

کد خبر 727292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.