ارتقای دانش و اطلاعات تغذیه‌ای مردم از ضروریات است

استاد گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ارتقای دانش و اطلاعات تغذیه‌ای مردم از ضروریات است و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد پورآرام امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کنگره‌ها محلی برای گردهمایی پژوهشگرانی است که با تبادل آخرین دستاوردهای علمی اساسنامه‌ای را تنظیم می‌کنند تا از نتایج آن تمام مردم منتفع شوند.

وی با بیان اینکه باید مردم را بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دخالت دهیم تا نقش پررنگی ایفا کنند و این موضوع بزرگترین خلاء است، افزود: تغذیه نقشی بسیار مهم و کلیدی دارد و در این خصوص تعاملات شفاف و مشخص و ساختاری بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، انجمن‌های علمی و سمن‌ها و جامعه مدنی باید شکل بگیرد.

استاد گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از عملکردها در حوزه تغذیه جزیزه‌ای و سیلویی و ضربه‌زننده و آسیب‌زا است و هر فردی سعی می‌کند از دیدگاه درون سازمان خود مشکلات تغذیه را حل کند، در صورتی که امنیت غذا و تغذیه و امنیت غذایی پایدار که محور اصلی کنگره است، باید با رفتار سازمانی مد نظر قرار گیرد.

پورآرام با اشاره به لزوم تقویت رفتار سازمانی افزود: چگونگی رسیدن به امنیت غذایی پایدار امروز به یک مسئله تبدیل شده است، ضمن اینکه سبد مطلوب غذایی باید تعریف شود، در عین حال پایدار بماند و برای نسل‌های دیگر نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه ارتقای دانش و اطلاعات تغذیه مردم یکی از ضروریات است، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به فراخور هر سنی باید یک راهنما و پیوست تغذیه تهیه و دانش‌آموزان را آموزش دهد تا سفیرهای ما در خانواده‌ها شوند.

استاد گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه امروز تبلیغاتی که از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شود هم‌راستا با سلامتی مردم نیست، گفت: تغذیه نادرست مردم، به علت نداشتن آگاهی مردم است و این وظیفه رسانه‌ها است که در حوزه تغذیه سالم وارد شوند.

پورآرام با بیان اینکه تغذیه پایدار به عوامل متعددی بستگی دارد و با امنیت غذایی فاصله داریم، افزود: قدم‌های خوب و اقدامات خوبی را در حوزه امنیت غذایی پایدار آغاز شده است، اما سرعت آن پایین است و باید افزایش یابد.

کد خبر 727249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.