تمهیدات ترافیکی و امدادی ۲۲ بهمن در تهران

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، صحنه نمایش اتحاد ملت ایران و حضور آگاهانه و دشمن‌شکن اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان و نوجوانان خواهد بود و با توجه به اهمیت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، دستگاه‌های امدادی در حالت آماده‌باش قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با فرارسیدن ایام‌الله بیست‌ودوم بهمن، شاهد حضور هرچه باشکوه‌تر مردم در میدان و برگزاری راهپیمایی خواهیم بود تا ثابت کنند که نسل‌کشی در غزه مظلوم توسط رژیم جعلی و کودکش صهیونیستی، شرارت‌های استکبار جهانی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، فریب نسل جوان، اهانت به مقدسات دینی و دشمنی با انقلاب اسلامی و ترور فرماندهان شجاع محور مقاومت سعی بیهوده و باطل است و هیچ ابرقدرتی را یارای مقابله با نسل جوان، آرمانی و آینده‌سازان میهن اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نیست.

حضور بیش از ۸ هزار امدادگر در پوشش امدادی راهپیمایی ۲۲ بهمن

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از آمادگی جمعیت هلال احمر برای پوشش امدادی مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن خبر داد و اظهار کرد: در این راستا ۱۱۴۰ مرکز عملیاتی هلال‌احمر برای پوشش امدادی این مراسم در حالت آماده‌ باش قرار دارند.

وی افزود: ۶۱۱ پایگاه امداد و نجات در ۳۱ مرکز استان و ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ۳۱ تیم واکنش سریع در این عملیات شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تعداد تیم‌های عملیاتی فعال ۱۷۰۹ و تعداد نیروهای عملیاتی فعال ۸۵۴۵ نفر است.

محمودی با بیان اینکه ۱۰۶۲ دستگاه آمبولانس در عملیات پشتیبانی راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: ۴۵۶ خودروی نجات، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵۰ دستگاه آرگو، ۶۰۲ دستگاه موتورلانس، ۲۷ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات و ارتباطات، ۱۸ فروند بالگرد و ۱۲۷۰ خودروی سبک و سنگین عملیاتی نیز در این پوشش امدادی شرکت خواهند کرد.

وی درباره پوشش امدادی راهپیمایی در تهران گفت: ۸۹۹ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در تهران و ۵۲۷ نیروی عملیاتی در شهرستان‌های استان تهران، ۱۴۲۶ امدادگر آماده پوشش عملیاتی راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند و ۱۴۵ دستگاه تجهیزات امدادی و ۱۱ دستگاه چادر نیز در مسیرهای راهپیمایی حضور خواهند داشت.

تمهیدات ترافیکی و امدادی ۲۲ بهمن در تهران

آماده‌باش کامل اورژانس برای راهپیمایی ۲۲ بهمن

محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران‌، نیز درباره تمهیدات اورژانس برای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران اظهار کرد: ۹۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰ دستگاه موتورلانس در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن مستقر خواهند شد.

وی افزود: دو فروند بالگرد، سه دستگاه خودروی فرماندهی و یک دستگاه کامیون پشتیبان عملیات نیز در این مأموریت به کار گرفته شده است.

رئیس اورژانس استان تهران با بیان اینکه پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در مسیرهای اصلی راهپیمایی مستقر خواهد شد، گفت: استقرار دو دستگاه موبایل کلینیک، ۲۰ خودروی فرماندهی و پشتیبان، ۲۲ دستگاه آمبولانس خصوصی در حلقه دوم و پشتیبان، پنج دستگاه خودروی تعمیرگاه سیار، یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار از دیگر تمهیدات اورژانس برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ است.

توکلی با بیان اینکه ۵۲۰ نیروی انسانی و تکنسین اورژانس نیز در این مأموریت‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند، ادامه داد: راهپیمایان در صورت بروز هرگونه حادثه یا احساس ضعف و بدحالی می‌توانند ضمن خونسردی به عوامل اورژانس مستقر در مسیر راهپیمایی مراجعه کنند یا با مرکز فوریت‌های امدادی ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی گفت: استقرار عوامل اورژانس از ساعاتی پیش از شروع راهپیمایی آغاز شده است و تا پایان راهپیمایی و تخلیه کامل جمعیت ادامه خواهد داشت.

تمهیدات ترافیکی و امدادی ۲۲ بهمن در تهران

مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ‌، درباره تمهیدات ترافیکی ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در پایتخت اظهار کرد: برابر اعلام ستاد برگزاری مراسم دهه فجر به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب تاریخی و شکوهمند اسلامی ایران، راهپیمایی مردم ایران از ساعت ۹ صبح روز بیست‌ودوم بهمن آغاز می‌شود و شهروندان تهرانی پس از طی مسیرهای سیزده‌گانه تعیین شده، در میدان بزرگ آزادی تجمع خواهند کرد.

وی افزود: در همین راستا نیز تمهیدات ویژه ترافیکی برای نظم‌دهی به عبور و مرور از سوی پلیس در نظر گرفته شده است که طی دو مرحله اجرا خواهد شد؛ مرحله اول اجرای محدودیت‌ها از ساعت ۲۲ امشب، شنبه بیست‌ویکم بهمن آغاز می‌شود و مرحله دوم نیز از ساعت شش صبح روز یکشنبه، بیست‌ودوم بهمن تا پایان مراسم و در مسیرهای سیزده‌گانه تعیین شده برای راهپیمایی اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مسیر شماره یک از مسجد امام حسین (ع) آغاز و با عبور از میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب و خیابان آزادی به میدان آزادی منتهی می‌شود، مسیر شماره دو از مسجد جامع ابوذر شروع می‌شود و با عبور از میدان ابوذر، خیابان ابوذر، بزرگراه آیت الله سعیدی به میدان آزادی می‌رسد.

سرهنگ موسوی‌پور ادامه داد: مسیر شماره سه از مسجد امام هادی (ع) آغاز شده و با عبور از خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی و بزرگراه آیت الله سعیدی به میدان آزادی ختم می‌شود، مسیر شماره چهار نیز با آغاز از مسجد دارالسلام و عبور از میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب و خیابان آزادی به میدان آزادی منتهی می‌شود.

وی با اشاره به مسیر شماره پنج راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این مسیر از مسجد الجواد (ع) آغاز شده و با عبور از میدان هفتم تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب و خیابان آزادی به میدان میدان آزادی خواهد رسید و مسیر شماره شش هم از مسجد حضرت امیر (ع) آغاز شده و پس از گذر از خیابان کارگرشمالی، میدان انقلاب و خیابان آزادی در میدان آزادی به پایان خواهد رسید.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مسیر شماره هفت از مسجد المهدی (عج) آغاز شده و از خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی عبور می‌کند و به میدان آزادی می‌رسد، گفت: مبدا مسیر شماره هشت مسجد ابوالصدق است و با عبور از خیابان امام خمینی (ره)، خیابان کارون، خیابان آذربایجان و خیابان آزادی به میدان آزادی می‌رسد و مسیر شماره ۹ نیز از مسجد امام سجاد (ع) آغاز و با عبور از خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه و خیابان محمدعلی جناح به میدان آزادی منتهی می‌شود.

سرهنگ موسوی‌پور اضافه کرد: مسیر شماره ۱۰ از مسجد قمر بنی هاشم آغاز شده و با گذر از خیابان شهید بختیاری و بزرگراه شهید آیت الله سعیدی به میدان آزادی منتهی می‌شود، مسیر شماره ۱۱ نیز از مسجد جامع رسول اکرم (ص) در تهرانسر شروع می‌شود و با عبور از بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک و بزرگراه شهید لشگری در میدان آزادی به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسیر شماره ۱۲ از مسجد نظام مافی آغاز می‌شد و از بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه و بزرگراه محمدعلی جناح گذر می‌کند و به میدان آزادی می‌رسد، خاطرنشان کرد: مسیر شماره ۱۳ از مسجد امام خمینی (ره) شروع و با عبور از بلوار شهید نفیسی و بزرگراه لشگری به میدان آزادی منتهی می‌شود.

آماده‌باش ۳۲۰ آتش نشان در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران

قدرت‌الله محمدی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به روز بزرگ ۲۲ بهمن اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هم پا و همراه دیگر سازمان‌های امدادی و خدمات‌رسان در مسیر راهپیمایی روز بزرگ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ آماده خدمت رسانی و امداد رسانی به راهپیمایان است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آماده‌باش کامل آتش نشانان عزیز پایتخت در ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی، ۳۲۰ آتش نشان به همراه ۱۸۰ دستگاه خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها و تجهیزات کامل آتش نشانی از ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۲۲ بهمن سال جاری در ۱۱۰ نقطه از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و مسیرهای منتهی به این دو میدان مستقر خواهند بود و آماده ارائه خدمات و تأمین ایمنی شهروندان و راهپیمایان عزیز هستند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ ادامه داد: خواسته ما از شهروندان و راهپیمایان عزیز این است که در صورت بروز هر گونه حادثه ضمن حفظ خونسردی، بلافاصله با شماره ۱۲۵ تماس گیرند تا آتش نشانان از نزدیک‌ترین نقطه خود را به محل حادثه برسانند و امدادرسانی را انجام دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: تعدادی از آتش نشانان غیر شیفت نیز در روز بزرگ ۲۲ بهمن، همپای راهپیمایان در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و در صورت لزوم در ارائه خدمات ایمنی به شهروندان با آتش نشانان همکاری می‌نمایند.

وی گفت: در خیابان آزادی (مسیر راهپیمایی روز بزرگ ۲۲ بهمن) و در مجاورت اداره مرکزی سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، غرفه‌های آموزشی و ترویج فرهنگ ایمنی و آتش نشانی برپا می‌شود تا مربیان آموزش سازمان آتش نشانی تهران بزرگ با برنامه‌های متنوع، آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی را به کودکان و بزرگسالان ارائه دهند.

کد خبر 727167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.