هوای تبریز در وضعیت قابل قبول است

هوای کلان‌شهر تبریز در حال حاضر امروز (شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۷۶ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر تبریز شامل باغشمال، آبرسان، هتل مرمر، میدان نماز و میدان آذربایجان به ترتیب و به طور میانگین با شاخص‌های ۷۲، ۷۵، ۸۵، ۶۶ و ۶۷ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

محمد امیدفر، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت هوای تبریز اظهار کرد: با توجه به سکون و پایداری نسبی جو تا اواسط این هفته، دمای هوا و غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

در ادامه افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، در این بازه زمانی جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود و در نتیجه کیفیت هوا و دید افقی در این شهرها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در برخی نواحی استان احتمال بروز غبار محلی وجود دارد، اظهار کرد: تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به‌ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

وجود صنایع آلاینده در آذربایجان‌شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریز موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی تبریز بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 727108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.