نمایندگان مجلس خود را درگیر مسائل اجرایی و لابی‌گری نکنند

امام جمعه موقت تیران گفت: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین کارگشا و گویا مشکلات را رفع کرده و خود را درگیر مسائل اجرایی و لابی‌گری نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام امیر کاظمی امروز _جمعه، بیستم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه تیران به انتخابات ۱۱ اسفند امسال اشاره و اظهار کرد: انتخاب نماینده قوی و کارآمد، دارای تفکر معقول و شجاع، هوشمند و تلاشگر برای عدالت اجتماعی وظیفه مردم است.

وی با بیان اینکه نماینده اصلح ویژگی‌های زیادی دارد، افزود: با بررسی این ویژگی‌ها، بهترین فرد را انتخاب کنیم تا در مجلس با تصویب قوانین کارگشا و گویا مشکلات را رفع کند.

امام جمعه موقت تیران ادامه داد: نماینده اصلح خود را درگیر مسائل اجرایی و لابی‌گری نمی‌کند و شجاعانه در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون تلاش می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت عدالت اجتماعی تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند قوانین جامع و کامل در همه حوزه‌ها بوده تا اینکه کشورمان در این اصل نیز پیشرفت خوبی داشته باشد.

کاظمی یادآور شد: در کشور اسلامی حق و حقیقت مبنای قانون‌گذاری، استیضاح وزیر و فعالیت‌های نظارتی نمایندگان مجلس است و این افراد در چنین نظامی به لابی‌گری نمی‌پردازند.

وی با اشاره به ضعف‌ها و ابهام در بعضی از قوانین کشور خاطرنشان کرد: نمایندگان باید با نگاه جامع و تفکر معقول قانون‌گذاری کنند و ابهامات قوانین را اصلاح کنند.

خطیب جمعه تیران سخن از مسائل اجرایی توسط نمایندگان مجلس را غیر از وظایف آنان دانست و گفت: نماینده مجلس تنها با قانون‌گذاری قادر به حل مشکل جامعه و حوزه انتخابیه خود خواهد بود و نباید وارد مسائل اجرایی مثل ساخت بیمارستان و اجرای طرح و پروژه‌های عمرانی شود.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند تعریف سرفصل در بودجه دولت است و نباید تغییر یا جابه‌جایی سرفصل‌ها صورت بگیرد که این کار خلاف قانون بوده و مجازات دارد.

کاظمی به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز باید مثل گذشته پرقدرت برای حفظ نظام و پیشبرد اهداف آن تلاش کنیم که حضور در انتخابات نمونه‌ای از اقدامات برای نظام است.

وی جهاد تبیین، مطالبه‌گری، مشارکت در انتخابات و ایستادگی در مسیر انقلاب اسلامی را از وظایف امروز مردم دانست و اذعان داشت: وظیفه امروز ما در برابر نظام و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در مقایسه با اوایل انقلاب سخت‌تر بوده و نباید از مسیر واقعی دور شویم.

کد خبر 726910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.