مشارکت بالا یعنی پشتیبانی کشور به وسیله توده‌های مردم

امام جمعه کرمان با یادآوری اقتدار مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران، انقلاب را از آن مردم دانست و گفت: مشارکت بالا به معنای پشتیبانی کشور به وسیله توده‌های مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز _جمعه بیستم بهمن_ در مصلای امام علی علیه السلام، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، اظهار کرد: پاسداران برای کشور افتخار خلق کردند و در صحنه‌های سخت در خط مقدم حضور یافتند و استکبار جهانی را با کمک نیروهای مسلح و مردم به زانو درآوردند.

وی افزود: یکی از این پاسداران شهید حاج قاسم سلیمانی است که جبهه مقاومت را آن چنان قدرتمند نمود که یک گروه مجاهد پارتیزانی آن رژیم غاصب جعلی را که ادعا داشت در چند کشور اول دنیا به لحاظ ارتش و نظامی است، حدود چهار ماه زمین‌گیر و همه بسترهای شکست بزرگ را برای او فراهم کرده است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جانبازان جان دادند و تقدیم کردند تا انقلاب و ارزش‌ها بماند و نااهلان در روزهای سخت دفاع مقدس بر این کشور حکومت نکنند، تصریح کرد: بعضی از این جانبازان روزها و شب‌ها کوچک‌ترین آرامشی را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در این کشور بر خود حرام کردند.

علیدادی در ادامه با اشاره به خلق حماسه برگ توسط سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) و وزارت اطلاعات، گفت: سربازان گمنام امام زمان دستاورد بزرگ و پیروزی بزرگی را به طور علنی اعلام کردند و به موساد که پیچیده‌ترین سرویس اطلاعاتی دنیا هست، نشان دادند در ۲۸ کشور و سه قاره بزرگ نیروهای آن‌ها را رصد می‌کنند.

وی سلیمانی شکسته شدن حکومت نظامی و در هم کوبیده شدن رژیم طاغوت در ۲۲ بهمن ۵۷ به دستور امام با حرکت میدانی و جهادی مردم را از افتخارات بزرگ در تاریخ کشور دانست و افزود: انقلاب اسلامی در حالی وارد چهل و پنجمین سال پیروزی می‌شود که از درون مراقب است تا از آرمان‌هایش فاصله نگیرد.

امام جمعه کرمان حاکمیت دین و حضور و رضایت مردم در صحنه‌های انقلاب را دو اصل مهم در پیدایش و بقای انقلاب بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی اجازه نداد در این سال‌ها هیچ نفوذ و جریانی به آرمان‌های انقلاب خیانت کند و از بیرون با دشمن و منحرفان به صورت جدی مبارزه کرد.

عیدادی ادامه داد: اصل اول انقلاب حاکمیت دین و حاکمان بر مبنای دیانت بر مردم کشور است و همه مراقبت و مواظبت این است که اخلاق، معنویت، عدالت و توجه به ارزش‌ها و خوبی‌ها در هر کسی و هر رده‌ای که مسئولیت می‌پذیرد وجود داشته باشد و اگر کسی از این جنس نباشد، انقلاب آن را دیر یا زود پس خواهد زد.

وی اسلامیت نظام را در رأس جانشین حضرت ولیعصر (عج) و ولایت فقیه دانست و با اشاره به سخن حضرت امام (ره) پیرامون ولایت فقیه، گفت: ولایت فقیه تداوم حرکت نبوت، رسالت و امامت است و اولین اصل این انقلاب دفاع از ارزش‌های دینی و جاری شدن احکام اسلامی و اخلاق و معنویت در چارچوب دین است.

امام جمعه کرمان سلیمانی اصل دوم را حضور و رضایت مردم در صحنه‌های انقلاب دانست و گفت: انقلاب از آن مردم است و حضور و پررنگ بودن مردم در همه صحنه‌های انقلاب، اصلی است که انقلاب را به وجود آورد و آن را حفظ خواهد کرد.

علیدادی با اشاره به اینکه فتنه در سال ۱۴۰۱ ولایت که تجلی اسلامیت نظام بود و سرمایه اجتماعی نظام که همان مردم هستند را نشانه گرفت، تصریح کرد: حفظ این دو اصل، پرچم را به دست صاحب اصلی خواهد داد و به فضل خدا دشمنی‌ها تا زمانی که این دو اصل حاکم‌اند تأثیری ندارد.

وی با یادآوری اقتدار مثال‌زدنی جمهوری اسلامی ایران، انقلاب را از آن مردم دانست و با بیان اینکه مشارکت بالا به معنای پشتیبانی کشور به وسیله توده‌های مردم است، گفت: مردم این دو اصل را با حضور و مشارکت پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و صندوق‌های رأی بار دیگر به رخ دنیای استکبار خواهند کشید.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت قطع حمایت‌ها و ارتباطات اقتصادی دولت‌های جهان اسلام با رژیم جعلی، بیان کرد: حماس در صحنه می‌داند که اسرائیل را چگونه به زانو در بیاورد، همانطور که تا الان مبارزه کرده است و مردم وظیفه دارند با حضور در صحنه به دولت‌ها فشار بیاورند تا رژیم جعلی را پشتیبانی نکنند.

علیدادی خاطرنشان کرد: امیدوارم پیروزی نهایی در آینده‌ای نزدیک نصیب جبهه مقاومت سرافراز شود و خروج آمریکایی‌ها از منطقه یکی دیگر از دستاوردهایی است که در آینده‌ای نزدیک به فضل خدا اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 726896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.