نامزدهای انتخابات در تبلیغات از تخریب رقبا پرهیز کنند

امام‌جمعه اصفهان گفت: در روزهای تبلیغات انتخابات شاهد بدگویی، تهمت یا بهتان علیه برخی از کاندیداها هستیم، نباید برای تبلیغات به جای حمایت از کاندیدای مطلوب خود به بدگویی از مابقی کاندیدا پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، ظهر امروز _جمعه، بیستم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند تقوا یعنی انسان از هرچیزی که ممکن است او را به گناه وادار کند اجتناب کند و به تعبیر امیر مؤمنان حضرت علی (ع) کسی بخواهد تقوای نافع داشته لازم است زبان خود را حفظ کند.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق در تبلیغات انتخابات، افزود: در روزهای تبلیغات انتخابات شاهد بدگویی، تهمت یا بهتان علیه برخی از کاندیداها هستیم، نباید برای تبلیغات به جای حمایت از کاندیدای مطلوب خود به بدگویی از مابقی کاندیدا پرداخته شود، در حالی که در قرآن کریم بارها نسبت به پرهیز از گناه کبیره تهمت و غیبت تاکید شده است، در روایات آمده است نادان‌ترین فرد کسی است که برای دنیای دیگران دست به گناه بزند.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند که هیچ کسی به حقیقت ایمان نمی‌رسد، مگر اینکه جلوی زبان خود را بگیرد، زبان می‌تواند انسان را به اوج عظمت یا ذلت برساند، اگر انسان زبان خود را نتواند کنترل کند، نمی‌تواند تقوا پیشه کند؛ در این راستا در قرآن کریم بارها بر اهمیت زبان تاکید شده است، همانگونه که حضرت موسی (ع) خطاب به خدا می‌فرماید که گره را از زبان من بگشای تا بتوانم مردم را هدایت کنم.

وی افزود: امروز زمینه بیداری مسلمانان فراهم شده است، گاهی خداوند توسط برخی ظالمان مردم را بیدار خواهد کرد همانطوری که امروز شاهدیم بیش از ۴ ماه است که جنگ بین مسلمانان و صهیونیست‌ها درحال وقوع بوده و در این جنگ علی رغم جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و به شهادت رساندن بیش از ۱۱ هزار نفر کودک، نیروهای مقاومت هیچ‌گونه اقدامی علیه مردم نداشته‌اند و تنها پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند، این روش پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) است که همواره در جنگ‌ها نسبت به اقدام علیه بی‌گناهان و دشمنان در حال فرار هشدار داده‌اند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به ۱۹ بهمن روز بیعت همافران با امام (ره) گفت: نیروی هوایی جان بر کف بدون هیچ ترسی به میدان آمدند و موجب تسریع در روند پیروزی انقلاب شدند، امیدواریم خداوند اقتدار و قدرت را به تمامی نیروهای مسلح و مردم ایران عنایت کند تا در مقابل دشمنان بدون ترس بیاستند. همانطوری که طبق قرآن کریم پیامبران (ص) همراه با یاران خود بدون هیچ ترسی در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: ضرورت دارد که انسان مسلمان حق را یاری و مقابل باطل ایستادگی کند، شرکت در انتخابات مصداق یاری کردن حق است و در این راستا علما و مراجع تقلید در خصوص مشارکت در انتخابات بر این نظر هستند که انتخابات واجب عینی است و هیچ‌کس نمی‌تواند شما را از شرکت در آن نهی کند.

نیروی هوایی پیام‌رسان شعار «ما مقتدریم» برای جهانیان است

سرتیپ دوم خلبان صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک روز نیروی هوایی اظهار کرد: چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلفی است که رسالت و هویت این جنبش معنوی را معین می‌کند، تظلم‌خواهی یک ملت ستم‌دیده از استبداد قاجار و پهلوی سرانجام به بار نشست و آوای آزادگی مردم ایران در جهان طنین‌انداز شد.

وی افزود: نیروی هوایی با هوشیاری و اقتدا به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیشگام مبارزه با طاغوت شد، بیعت تاریخی کارکنان این نیرو با امام (ره) در دوران خفقان و همچنین ورود آگاهانه نیروی هوایی در صف اول دفاع مقابل تهاجم دشمن بعثی نقطه عطفی بود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی تصریح کرد: نیروی هوایی با بیش از چهار دهه حیات انقلابی خود کوله باری از عزت را به دوش می‌کشد.

نوری ادامه داد: فرود اجباری هواپیمای حامل عبدالمالکی ریگی برگ زرینی در کارنامه نیروی هوایی است که در راستای تثبیت اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی تلقی می‌شود، اورهال تمامی هواپیماهای جنگنده، بمب‌های هوشمند، سامانه سوخت‌رسانی هوایی از جمله خدمات کارکنان نهاجا است، اکنون افتخار می‌کنیم که نیروی هوایی نیروی الهی است.

وی ادامه داد: امروز تاریخ شاهد عظمت نیروی هوایی در مقابل تندباد حوادث است، کارکنان این نیروی هوایی هرگز از رنج روزگار لب به شکایت نگشوده و لحظه‌ای از عهد و پیمان خود عدول نکرده‌اند، نیروی هوایی الهی در سالگرد انقلاب اسلامی با افتخار به پشتوانه شهدا و سروهای بلندقامت و استوار و با اتکا به جوانان، پیام‌رسان شعار «ما مقتدریم» برای جهانیان است.

کد خبر 726874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.