تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی عوارض نوسازی در اصفهان/ افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض شهرداری اردبیل

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نگران پرداخت عوارض نوسازی ۱۴۰۲ نباشید؛ تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی برای شهروندان اصفهانی»، «ممنوعیت استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی»، «بهای خدمات اماکن ورزشی مناطق کم‎‌برخوردار افزایش پیدا نمی‌کند»، «جرائم راهنمایی و رانندگی باز دارندگی لازم را ندارد»، «افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض شهرداری اردبیل» و «مرجعی برای حذف باغ‌ها در قانون مشخص نشده است» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

نگران پرداخت عوارض نوسازی ۱۴۰۲ نباشید؛ تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی برای شهروندان اصفهانی

علی صالحی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به الکترونیکی‌شدن امکان پرداخت عوارض نوسازی گفت: با توجه به جلسه فوق‌العاده شورا، به دلیل اینکه این اقدام حرکتی به سمت هوشمندسازی و الکترونیک شدن است، تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی برای عوارض نوسازی ساختمان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته و تصویب شد.

وی تاکید کرد: همچنین شهروندانی که تا پایان فروردین ۱۴۰۳ عوارض نوسازی سال جاری را بپردازند، جرایم سنواتی آن‌ها نیز بخشوده خواهد شد که به‌زودی پیامک‌های جدیدی دارای لینک قبض محاسبه شده با تخفیف‌ها برای شهروندان ارسال می‌شود.

صالحی اضافه کرد: شهروندانی که پیامک پرداخت عوارض نوسازی را دریافت نکردند، با مراجعه به بخش «پرداخت عوارض نوسازی» در سامانه اصفهان‌من، با درج شماره نوسازی ملک یا انتخاب آن از روی نقشه، نسخه جدید قبض‌های محاسبه شده جدید این عوارض را دریافت کنند.

ممنوعیت استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: طبق قانون، استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغ و حمایت از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع، و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از مقام یا موقعیت اداری نیز برای انتخابات ممنوعیت قانونی دارد، اضافه کرد: مجموعه کارکنان شهرداری باید تا انتخابات ۱۱ اسفندماه از هرگونه شائبه به نفع یا علیه نامزدهای انتخابات خودداری کنند.

بهای خدمات اماکن ورزشی مناطق کم‎‌برخوردار افزایش پیدا نمی‌کند

سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر مشهد اظهار کرد: بر اساس رویکرد حمایتی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، بهای خدمات تمام اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده واقع در مناطق کم‌برخوردار، سال آینده بدون هرگونه افزایش، بر اساس نرخ ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی افزود: رویکرد شورای ششم حمایت از ورزش همگانی بوده است و برای این منظور از هیچ اقدامی مضایقه نمی‌کند.

جرایم راهنمایی و رانندگی باز دارندگی لازم را ندارد

رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از موضوعات مهم در ترافیک، فرهنگ شهروندی و فرهنگ ترافیک است که این موضوع نیازمند ابزار تشویقی و جریمه‌ای است و امروز پلیس راهور با توجه به محدودیت‌هایی که مواجه است، همکاری بسیار خوبی با شهرداری شیراز دارد اما این کافی نیست و نیازمند گسترش اقدامات است.

وی افزود: متأسفانه امروز اعداد جرایم راهنمایی و رانندگی نسبت به تورم و میزان بازدارندگی که باید داشته باشد، بازدارندگی لازم را ندارد و مجموعه راهور نیز نسبت به این موضوع گلایه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جرایم راهنمایی و رانندگی نسبت به تورم، میزان بازدارندگی لازم را ندارد و مجموعه راهور نیز نسبت به این موضوع گلایه دارد.

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض شهرداری اردبیل

میرمحمد سیدهاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی شهرداری اردبیل برای سال ۱۴۰۳ بر مبنای قانون درآمد پایدار مصوبه مجلس طی بیش از ۱۲ جلسه کاری بررسی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای ماده ۲ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دستورالعمل اجرایی ابلاغی وزیر کشور، دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات و ارزش افزوده و درآمدی شهرداری اردبیل (مرکز، مناطق و سازمان‌ها به شورا ارسال شد، افزود: تعرفه‌های عوارض شهرداری و افزایش ۲۰ درصدی آن تصویب شد.

مرجعی برای حذف باغ‌ها در قانون مشخص نشده است

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در سال ۱۳۵۹ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها به منظور توسعه فضاهای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان تصویب شده است، اظهار کرد: با این وجود، بخشی از دستورالعمل وحدت رویه تعرفه سال ۱۴۰۳ وزارت کشور، در تضاد با این قانون و با ابهامات متعدد تنظیم و به شهرداری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل، به نوعی مشوقی برای از بین بردن درختان است، گفت: بر همین اساس، به شهرداری‌ها اجازه داده شده است که عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری در باغ‌های خشک معادل ۴۰ درصد ارزش افزوده را اخذ کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در هیچ قانونی، مرجعی برای حذف باغ‌ها مشخص نشده است و کمیسیون ماده ۷ آئین‌نامه اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، تدابیر مختلفی را برای حفظ باغ‌ها و افرادی که آن‌ها از بین می‌‎برند، اندیشیده است.

کد خبر 726759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.