از این پس جوانان باید آینده تیم ملی را ترسیم کنند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تفکرات امیر قلعه‌نویی انتخاب این نفرات برای دیدار شب گذشته مقابل قطر بود، از نظر من استفاده از نیروهای جوان که تجربه بازی در لیگ برتر را دارند در چنین مواقعی که تیم حریف خسته است بسیار پر کاربرد خواهد بود.

محمد نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دیدار ایران و قطر مه شب گذشته در مرحله نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برگزار شد، اظهار کرد: به نظر من ترکیب و تعویض‌های امیر قلعه‌نویی اشتباه بود. مهدی قایدی می‌توانست به دلیل خستگی مدافعان قطر در زمین مسابقه تأثیرگذار ظاهر شود و حتی نتیجه را تغییر دهد. از سوی دیگر خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان بسیار ضعیف عمل کردند و بیرانوند نیز همین‌گونه بود.

وی افزود: اکرم عفیف به تنهایی خط دفاعی تیم ملی فوتبال کشورمان را بهم ریخت و به طور کلی همه بازیکنان ضعیف عمل کردند. از نظر من ملی‌پوشان به دلیل پیروزی برابر ژاپن دچار غرور کاذب شده بودند. می‌گوییم نباید به ترکیب تیم برنده دست زد پس چرا در ترکیب برنده مقابل ژاپن تغییر ایجاد کردیم؟ شاید عده‌ای بگویند این دو جدال با یکدیگر تفاوت دارد، اما این مسائل مطرح نیست و تیم برنده باید براساس تغییر تاکتیک تغییرات جزئی ایجاد می‌کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد بازیکنان تصریح کرد: ملی‌پوشان در جدالی که فکر می‌کردند بسیار آسان است نمایش ضعیفی داشتند و به معنای واقعی دیدار با ژاپن را زیر سوال بردند. از نظر من شاهد یک بازی ضعیف و مغرورانه همراه با آرایش ضعیف تیمی بودیم. قطر با تمام وجود بازی کرد و جو ورزشگاه نیز به نفع این تیم بود، اما این موارد سبب نمی‌شود از ضعف‌های تیم ملی چشم‌پوشی کنیم.

وی ادامه داد: در طول این تورنمنت روی ضعف‌های خط دفاعی تاکید بسیاری شد و این در حالی است که در لیگ برتر بازیکنان جوان و با استعدادی را در اختیار داریم، اما تنها به کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده توجه می‌شود. این دو بازیکن در لیگ برتر نیز ضعیف ظاهر شده‌اند و با این حال به آن‌ها اعتماد شده است. خلیل‌زاده در این تقابل پر اشتباه بود و علاوه بر اخراج فرصت‌های بسیاری را در اختیار اکرم عفیف قرار داد. کنعانی زادگان نیز وضعیتی مشابه داشت. علیرضا بیرانوند نیز آمادگی لازم را نداشت و از چهار موقعیت تیم رقیب سه فرصت تبدیل به گل شد.

نوری پیرامون نیمکت نشینی برخی بازیکنان همچون مغانلو و اسدی بیان کرد: از نظر من آزمون و طارمی نمی‌توانند روی نیمکت قرار بگیرند همچنین قایدی در رویارویی با قطر می‌توانست بسیار تأثیر گذار باشد. فکر می‌کنم طارمی شب گذشته به دلیل آنالیز خوب تیم رقیب موفق به انجام کار خاصی نشد و آزمون نیز به غیر از گل اول عملکرد قابل توجهی نداشت.

وی یادآور شد: کادرفنی تیم ملی باید ترس را کنار بگذارد. از نظر من در دقایق ۶۰ تا ۷۰ طارمی و آزمون باید از زمین مسابقه خارج می‌شدند. شب گذشته تمام بازیکنان از خط دروازه تا خط حمله ضعیف عمل کردند و از نظر من نباید این شکست برابر قطر رقم می‌خورد چراکه عنابی‌پوشان حریفی نبودند که ایران را از پیش‌رو بردارند.

کارشناس فوتبال کشورمان در تشریح آینده تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: در هر صورت نسل بسیار خوبی در اختیار داشتیم و از حالا به بعد باید با جوان‌گرایی مسیر خود را ترسیم کنیم. تفکرات امیر قلعه‌نویی انتخاب این نفرات بود و از نظر من استفاده از نیروهای جوان که تجربه بازی در لیگ برتر را دارند در چنین مواقعی که تیم حریف خسته است بسیار پر کاربرد خواهد بود.

به گزارش ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برابر قطر صف‌آرایی کرد و با نتیجه سه بر دو این جدال را به حریف خود واگذار کرد تا در فینال مسابقات شاهد رویارویی اردن و قطر باشیم.

کد خبر 726639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.