۳۵ مصوبه رهاورد سفر استاندار فارس به قیروکارزین

استاندار فارس در هفتاد و ششمین سفر شهرستانی خود به شهرستان قیروکارزین سفر کرد و با شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان ۳۵ مصوبه را برای پیشرفت شهرستان به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه _چهارشنبه هجدهم بهمن_ و همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر که به شهرستان قیر و کارزین سفر کرده بود، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از پنجاه درصد از ۲۱ مصوبه سفر اول به شهرستان قیر و کارزین اجرایی شده است و باقی مانده مصوبات نیز فاصله چندانی تا اجرایی شدن ندارد.

وی افزود: با تصمیمات اتخاذ شده حداکثر تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ این مصوبات تکمیل و در خدمت مردم شریف شهرستان قرار گیرد.

استاندار فارس در ادامه با اشاره بر اینکه در سفر امروز به قیر و کارزین، برای توسعه و تأمین رفاه مردم شهرستان، ۳۵ مصوبه جدید اتخاذ شده است، اضافه کرد: شهرستان قیر و کارزین استعداد خوبی برای تولید محصولات کشاورزی، باغی و همچنین صنایع تبدیلی دارد و در این زمینه مصوبات خوبی داشتیم تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین رونق اقتصادی در شهرستان باشیم.

ایمانیه به مصوبات متعدد برای تأمین آب کشاورزی نیز تاکید کرد و از درخواست جدی مردم این شهرستان در این زمینه سخن گفت و ادامه داد: در سفر به این شهرستان، کلنگ پایاب منطقه قیر و امام شهر بر زمین زده می‌شود و این اقدام نیز برای شهر افزر هم در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

استاندار فارس به راه‌های مواصلاتی شهرستان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نمی‌خواهیم شهرستان، در بن‌بست باشد تصمیمات و تدابیری اتخاذ شد تا شهرستان از مسیرهای مختلف به برخی نقاط از جمله خنج، عسلویه و شیراز متصل شود.

ایمانیه همچنین به موضوع بهداشت و درمان شهرستان و از تدابیر اتخاذ شده برای افزایش پزشکان متخصص بیمارستان در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بیمارستان امام محمدباقر (ع) این شهرستان، احتیاج به توسعه داشت که با آغاز به اجرای آن، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت حاصل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تصمیمات امروز تأمین اعتبار لازم صورت می‌پذیرد و این بیمارستان تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار فارس در ادامه از لحاظ اعتبار اختصاصی ویژه مسائل مرتبط با عشایر غیور و ایل راه‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: یک تصمیم کلی با همکاری قرارگاه امام مجتبی (ع) و بسیج سازندگی گرفته شد و اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۳ برای آن لحاظ شده است که عمدتاً در چهار حوزه تأمین آب، ایل‌راه‌ها، خانه‌های بهداشت و مدارس عشایری لحاظ می‌شود.

ایمانیه همچنین به بازدید خود از یک واحد تولیدی اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که از یک واحد تولیدی این شهرستان صورت گرفت در تلاشیم با باز شدن گره مشکل این واحد، ۳۰۰ اشتغال در این کارخانه ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، در پایان سفر یک روزه استاندار فارس به شهرستان قیر و کارزین، کلنگ احداث ۲۳۶ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن شهر قیر بر زمین زده و همچنین پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری امام شهر به بهره برداری رسید.

کد خبر 726629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.