لزوم توسعه کشاورزی عمودی در راستای افزایش تولید در این بخش

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور بر توسعه کشاورزی عمودی در راستای افزایش تولید در این بخش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین حسینی ظهر امروز _چهارشنبه، هجدهم بهمن_ همزمان با هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر در آئین افتتاح همزمان ۷۱ پروژه کشاورزی مازندران این استان را در پایداری انقلاب و در دفاع مقدس درخشان عنوان و اظهار کرد: مازندران همچنین در امنیت غذایی نیز توانست به خوبی بدرخشد.

وی با اعلام اینکه ایران در تولید غذا از ۲۶ میلیون تن اول انقلاب به بیش از ۱۳۵ میلیون تن رسیده است، افزود: هم‌اکنون به رشد ۵۰۰ درصدی در این عرصه دست یافته‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد تولید مرغ استان مربوط به مازندران است، ادامه داد: اگر تولیدکنندگان این استان نباشند، نمی‌توان کشور را اداره کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه باید غذای ۱۱۰ میلیون نفر را در سال ۱۴۱۱ تأمین کنیم، اظهار داشت: ایران معین تأمین غذای کشورهای همسایه است و اگر دنبال تولید پایدار هستیم باید از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم و توسعه عمودی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه شیلات در ابتدای انقلاب ۳۵ هزار تن تولید داشتیم که ۳۲ هزار تن صید و ۳ هزار تن آبزی‌پروری بود، تصریح کرد: امروز یک میلیون و ۳۵۲ هزارتن تولید داریم که شامل ۷۵۱ هزارتن صید و ۶۰۱ هزارتن آبزی پروری است و مازندران با ۱۱۰ هزارتن تولید رتبه اول کشور را دارد.

کد خبر 726565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.