عضویت ۳۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از عضویت ۳۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید کرمی، امروز _ چهارشنبه هجدهم، بهمن _ در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی یک فرصت سرمایه‌گذاری است، اما متأسفانه آگاهی نداشتن هم‌استانی‌ها از این ظرفیت موجب شده است، آن‌طور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگیرد.

وی افزود: جمعیت هدف این صندوق در استان ۱۵۰ هزار نفر است که تاکنون تنها ۳۰ هزار نفر از جمعیت روستایی در این صندوق عضو شدند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کسانی که ۱۸ تا ۵۰ سال دارند، می‌توانند در این صندوق بیمه شوند، گفت: جهت معرفی خدمات و ظرفیت‌های صندوق بیمه روستایی، عشایری هر هفته برنامه‌ای تحت عنوان هر روستا یک میز خدمت برگزار می‌کنیم تا بتوانیم جمعیت بیشتری را تحت پوشش این صندوق قرار دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر میز خدمت نیازمند همکاری اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خدمات این صندوق هستیم تا ۱۲۰ هزار نفر باقی مانده از جامعه هدف تحت پوشش قرار گیرند.

کرمی با اشاره به مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری شامل برخورداری از خدمات درمانی، مستمری از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، مستمری از کارافتادگی کلی، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سوابق، خاطرنشان کرد: اگر فردی هجده ساله تحت پوشش این بیمه قرار گیرد و چند سال آینده جایی مشغول به کار شود می‌تواند سنوات بیمه‌ای را به جایی که مشغول به کار شده است، منتقل کند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند، گفت: به ازای هر فرزند دو سال به سنوات مادران افزوده می‌شود، ضمن اینکه بیمه تکمیلی بیمه شدگان این صندوق به صورت پایلوت در سه استان برگزار شده است و سال آینده در حوزه بیمه تکمیلی در خدمت بیمه‌شدگان این صندوق هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی پرداخت مستمری‌بگیران خبر داد و افزود: به ۲۶۰ نفر در استان تسهیلات قرض‌ الحسنه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این صندوق دوران طلایی خود را با توجه به نرخ بیمه‌گذار و سرمایه‌گذاری پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: افق پایدار صندوق تا سال ۱۴۰۷ طراحی شده بود که با توجه به شرایط خوب کنونی به ۱۴۲۰ افزایش یافت.

کد خبر 726453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.