علت حضور نداشتن برخی از فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها چیست؟

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از موضوع اکران نشدن برخی از فیلم‌ها در استان‌ها به این باز می‌گردد که تهیه‌کنندگان اجازه اکران ندادند یعنی اصل ماجرا حقوق تهیه کننده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد مقیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور نداشتن برخی از فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها اظهار کرد: پیگیر این موضوع بودیم اما این بار کار در دست اتحادیه تهیه‌کنندگان نیست بلکه در اختیار دبیرخانه جشنواره است و در این راستا تعدادی از تهیه‌کنندگان اجازه اکران ندادند.

وی با یادآوری اینکه زمانی که تهیه‌کنندگان برای ثبت‌نام اولیه فرم پر کردند، این مورد لحاظ شده است، افزود: بخشی از موضوع به این باز می‌گردد که خود تهیه‌کنندگان اجازه اکران ندادند یعنی اصل ماجرا حقوق تهیه کننده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی تلاش می‌کردیم جشنواره فیلم فجر در استان‌ها برگزار شود که این موضوع محقق شد و در سال‌های آینده برابری نیز اتفاق می‌افتد چرا که این امر یکی از مصادیق عدالت فرهنگی است که موانع آن نیز باید رفع شود و یکی از این شروط آن است که تهیه‌کنندگان و صاحبان فیلم باید به اطمینان برسند.

مقیمی با اشاره به حضور پرشور اصحاب هنر و رسانه در این دوره از جشنواره فجر بیان کرد: هر زمانی که جشنواره به خوبی برگزار و خدمات و بهتری ارائه شود، این امر تبلیغی برای سال آینده است و در این راستا شاهد زحمات سال گذشته بودیم.

وی در پایان در خصوص حضور فیلم‌هایی از نقاط مختلف کشور در جشنواره فجر چهل‌ودوم عنوان کرد: یکی از اتفاقاتی که از سال گذشته شاهد رقم خوردن آن بودیم، موج حضور فیلم‌های استانی و فیلم اولی‌ها بود که این مسیر ادامه دارد و امید است به روزی برسیم که تمام فرصت‌ها در تمام کشور به‌صورت عادلانه رقم بخورد.

کد خبر 726435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.