۵۰ درصد استان یزد تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفت + فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حدود ۵۰ درصد استان یزد تحت پوشش پروژه‌های فیبر نوری قرار گرفته و تا سه ماه آینده کل استان یزد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد که به منظور افتتاح پروژه‌های به یزد سفر کرده بود اظهار کرد: در چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی پروژه‌ای متعددی امروز در استان نخبه‌پرور یزد افتتاح شد که مهم‌ترین آن پوشش فیبر نوری برای کسب و کارهای سه شهر استان یزد به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد کل استان یزد تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است افزود: با همراهی شهرداران و فرمانداران تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در هفته ارتباطات کل استان یزد تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با این اقدام زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت برای مردم فراهم می‌شود که سرعت را تا ۱۰۰ برابر افرایش خواهد داد و این اقدام توسعه استان را در همه بخش‌ها فراهم خواهد کرد.

زارع‌پور گفت: در گام اول پوشش فیبر نوری در سه شهرستان انجام گرفته است و در گام بعدی اتصال تک تک کسب و کارها و منازل ادامه خواهد یافت تا این زیرساخت پرسرعت و با کیفیت برای تمام مردم استان یزد فراهم شود.

وی افزود: پوشش فیبر نوری در کشور از شش میلیون عبور کرد، در دی ماه در حضور آقای رئیس جمهور در استان گلستان جشن پوشش برای پنج میلیون خانوار تحت پوشش انجام گرفت و امروز با پوشش این فیبر و اتصال سه شهرستان در یزد جشن شش میلیون نفری گرفته شد.

کد خبر 726304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.