ترابزون کجاست؟ آشنایی با شهر دیدنی ترکیه

تور ترابزون ترکیه و سفر به این شهر در مقایسه با شهرهایی مثل استانبول، آنکارا، ازمیر و... مقرون به صرفه‌تر است؛ به همین علت سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به ویژه ایران، عازم این شهر می‌شوند. همراه ما باشید تا ترابزون ترکیه را بیشتر بشناسیم و با اطلاعات ضروری آن آشنا شویم.

ترابزون، یکی از شهرهای مهم و توریستی در کشور ترکیه است. این شهر در بخش شمال شرقی ترکیه و نزدیک به مرز گرجستان واقع شده است. همچنین سواحل دریای سیاه ترکیه نیز در نزدیکی این شهر قرار دارند و همین مسئله موجب شده تا آب و هوای خوبی در بیشتر ایام سال در ترابزون حاکم باشد. تور ترابزون ترکیه و سفر به این شهر در مقایسه با شهرهایی مثل استانبول، آنکارا، ازمیر و... مقرون به صرفه‌تر است؛ به همین علت سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به ویژه ایران، عازم این شهر می‌شوند. همراه ما باشید تا ترابزون ترکیه را بیشتر بشناسیم و با اطلاعات ضروری آن آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی ترابزون و فاصله آن تا شهرهای مهم ترکیه

ترابزون شهری مهم در کنار دریای سیاه بوده و در نیمه شرقی ترکیه واقع شده است. این شهر از نظر مسافت نسبت به شهرهای استانبول و آنتالیا فاصله کمتری با ایران دارد و همین مسئله موجب شده است تا گردشگران ایرانی به این شهر سفر کنند. فاصله ترابزون در مقایسه با برخی از شهرهای مهم ترکیه به شرح زیر است:

نام شهر

فاصله تا ترابزون

فاصله زمانی

استانبول

880 کیلومتر

حدود 13 ساعت

وان

600 کیلومتر

حدود 10 ساعت

آنتالیا

1200 کیلومتر

حدود 15 ساعت

ازمیر

1246 کیلومتر

حدود 16 ساعت

تاریخچه شهر ترابزون؛ قدمت این شهر چقدر است؟

تاریخچه شهر ترابزون به عصر برنز و 4 هزار سال پیش باز می‌گردد. این مسئله سبب شده تا بناهای تاریخی زیادی در این شهر وجود داشته باشد. جالب است بدانید موقعیت جغرافیایی این شهر در قدیم و نزدیکی آن به مسیر جاده ابریشم سبب شده تا در گذشته‌های دور ایرانی‌ها از این شهر رفت و آمد داشته باشند. تور ترابزون فرصتی ایده‌آل برای عاشقان تاریخ است. در این شهر تا چشم کار می‌کند بازارهای سنتی و خیابان‌های قدیمی همراه با جاذبه‌های تاریخی دیده می‌شود.

آب و هوای ترابزون؛ شهری 4 فصل و با هوایی مطلوب

از آنجایی که ترابزون در کشور ترکیه قرار گرفته و آب و هوای آن تحت تاثیر این کشور است؛ بنابراین هوایی نزدیک به ایران دارد؛ بنابراین ایرانی‌ها از این نظر با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. در صورتی که قصد سفر و یا شرکت در تور ترابزون را دارید، بهتر است بدانید بهترین زمان سفر به این شهر از نظر آب و هوا، فصل تابستان و بهار است. در این فصل‌ها شاهد آب و هوای دلپذیر و عالی در این شهر هستیم و این مسئله سبب می‌شود تا بتوانید به راحتی در سطح شهر گشت و گذار کنید. در ادامه در مورد آب و هوای ترابزون در فصول مختلف بیشتر توضیح می‌دهیم:

  • بهار در ترابزون: آب و هوای ترابزون در فصل بهار بی‌نظیر است. در این فصل دمای هوا بین 13 تا 19 درجه سلسیوس بوده و شاهد نسیمی خنک و گاها با بارش بارن هستیم؛ بنابراین فرصتی عالی برای لذت بردن از آب و هوای دلنشین آن است.
  • تابستان ترابزون: در فصل تابستان، آب و هوای این شهر را مرطوب و گرم می‌بینیم. میانگین هوا در این فصل حدود 26 درجه سلسیون بوده و بهترین زمان برای بهره‌مندی از تفریحات آبی است.
  • پاییز ترابزون: در اوایل پاییز آب و هوای خوبی در این شهر حکم‌فرماست. اگرچه از نظر جمعیت و تعداد گردشگران این شهر در اوج شلوغی قرار دارد؛ اما حال و هوای پاییز و آب و هوای خنک آن ارزش سفر را دارد.
  • زمستان ترابزون: زمستان هوای ترابزون سرد است. در این فصل دمای هوا حدود 5 درجه سلسیوس بوده و شاهد بارش‌های گاه و بی‌گاه هستیم. اگر با آب و هوای سرد مشکلی ندارید و بر عکس عاشق سرما و بارش هستید، می‌توانید در این فصل به شهر ترابزون سفر کنید.

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری ترابزون

ترابزون کجاست؟ آشنایی با شهر دیدنی ترکیه

ترابزون شهری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فوق‌العاده زیباست؛ بنابراین سفر به این شهر شما را پشیمان نخواهد کرد. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر ترابزون ترکیه را در ادامه معرفی می‌کنیم:

ایاصوفیه ترابزون یا موزه تاریخ

یکی از جاذبه‌های اصلی و زیبای این شهر، ایاصوفیه یا موزه تاریخ است. این موزه زیبا در دوران امپراطوری ترابزون در قرن 13 ساخته شد و بعدها در سال 1584 تبدیل به مسجد شد. معماری این مکان زیبا، مربوط به دوران بیزانس بوده و نزدیک به دریا قرار دارد.

عمارت آتاترک ترابزون

مردم ترکیه ارادت خاصی به عمارت آتاترک دارند؛ به طوری که وارد هر مغازه یا خانه‌ای می‌شوید ممکن است با عکس این عمارت زیبا روبه‌رو شوید. این قصر در شمال ترابزون قرار گرفته و مسیر سربالایی و زیبا دارد. با رفتن به این عمارت می‌توانید بخشی از شهر ترابزون را از بالا تماشا کنید. این بنا از دو طبقه تشکیل شده است که در یکی از اتاق‌های آن، اثر معروفی از فرش‌های ایرانی را خواهید دید.

روستای اوزون گول ترابزون

روستای اوزون گول روستایی زیبا در جنوب شهر ترابزون است. این روستا معروف‌ترین جای تفریحی برای شهرنشین‌هاست و فرصتی برای گشت و گذار در طبیعت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این روستای زیبا با کوهستان‌های سرسبز احاطه شده است و زمانی که به آنجا می‌روید دریاچه‌ای بزرگ در وسط آن می‌بینید. روستای اوزون، روستایی ایده‌آل برای استراحت و کوهنوردی است.

صومعه سوملای ترابزون

صومعه سوملای ترابزون، صومعه‌ای عجیب و مهیج است که در دل کوه قرار گرفته است. این صومعه در 17 کیلومتری ماچکا قرار گرفته و ارتفاع آن از دره حدود 250 متر است. برای رفتن به این صومعه لازم است مسیری پرپیچ و خم را طی کنید؛ اما این صومعه ارزش دیدن دارد.

غذاهای محلی ترابزون؛ تجربه‌ای خوشمزه و لذیذ

در صورتی که در تور ترابزون شرکت کردید، بازدید از رستوران‌ها و امتحان کردن غذاهای محلی این شهر را فراموش نکنید. بهترین غذاهای محلی ترابزون به شرح زیر است:

  • آنچوی
  • بیت
  • آکچابات
  • کویماک
  • همسی تاوا
  • موهالاما

تور ترابزون؛ سفر به دل تاریخ و طبیعت در ترکیه

ترابزون کجاست؟ آشنایی با شهر دیدنی ترکیه

شرکت در تور ترابزون، فرصتی ایده‌آل برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ترکیه است. این شهر با داشتن آثار تاریخی و طبیعتی بکر، سفری هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور گردشگری ترابزون به وب سایت لحظه آخر مراجعه نمایید. در این سایت می‌توانید اطلاعات کلی این تور از آژانس‌های گردشگری مختلف را مشاهده نمایید و ضمن کسب مشاوره رایگان تور مدنظر خود را با قیمتی مناسب رزرو کنید.

کد خبر 726201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.