تأیید بیش از ۲۰۰۰ طرح نما در کارگروه تخصصی نمای شهرداری اصفهان

رئیس کارگروه تخصصی نمای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای فعالیت این کارگروه، ۲۸۷ جلسه تشکیل و حدود ۲۰۰۰ طرح نمای ساختمان بررسی و تصویب شده که این تعداد جدا از طرح‌هایی است که در کارگروه‌های مناطق پانزده‌گانه بررسی و تصویب می‌شود.

مسعود ثرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمای ساختمان‌ها یکی از عناصر شاخص تشکیل‌دهنده منظر شهری است که به‌عنوان پوسته خارجی ساختمان و بخشی از مشاعات شهر باید تابع قوانین، مقررات، ضوابط و اصول شهرسازی و معماری، طراحی، اجرا و نگهداری شود.

وی افزود: تاریخچه تدوین، اجرا و کنترل ضوابط نما در کلان‌شهر اصفهان به‌عنوان شهر پیشرو در این زمینه در سطح کشور به سال‌های تصویب نخستین طرح‌های تفصیلی شهر اصفهان مربوط می‌شود، اما فعالیت مستمر و متمرکز کارگروه تخصصی نما در معاونت شهرسازی و معماری، از سال ۱۳۸۹ مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، همچنین دستورالعمل اجرایی شورای اسلامی وقت شهر اصفهان و با دعوت از اعضای ثابت کارگروه از ارگان‌های متولی موضوع از جمله اداره کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، نظام مهندسی ساختمان، اساتید دانشگاه و معماران بارز و بنام شهر آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

رئیس کارگروه تخصصی نمای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان عنوان کرد: از ابتدای فعالیت این کارگروه، ۲۸۷ جلسه تشکیل و حدود ۲۰۰۰ طرح نمای ساختمان بررسی و تصویب شده است و این تعداد جدا از طرح‌هایی است که در کارگروه‌های مناطق پانزده‌گانه بررسی، تصویب و برای تسریع در امر پاسخگویی شهروندان به‌صورت روزانه در مناطق شهرداری پاسخ داده می‌شود.

ثرایی بیان کرد: با توجه به تمرکز فعالیت کارگروه تخصصی نمای معاونت شهرسازی و معماری بر طرح‌های ساختمان‌های ویژه شهر، بیشتر طرح نمای ساختمان‌های بلندمرتبه، ساختمان‌های با کاربری عمومی یا تعاونی‌های مسکن بوده در این کارگروه بررسی و تصویب می‌شود و برای اجرا به مناطق پانزده‌گانه شهرداری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری شاخص در عرصه ملی و بین‌المللی است و نمای ساختمان‌ها در چهره شهر نقش بسزایی دارد، از طراحان، سازندگان و شهروندان این شهر تاریخی و فرهنگی خواست با رعایت ضوابط طرح تفصیلی، مقررات ملی ساختمان و اصول و مبانی شهرسازی و معماری ایرانی بر غنا و ارزش‌های ماندگار این شهر اضافه کنند.

رئیس کارگروه تخصصی نمای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: رعایت موارد ایمنی، پایداری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مطابق با مباحث بیست‌وسه‌گانه مقررات ملی ساختمان در تمام مراحل طراحی، اجرا و نگهداری ساختمان، به‌ویژه نمای آن، الزامی است.

ثرایی اظهار کرد: امیدواریم با رعایت این موارد دیگر شاهد حوادثی همچون بیمارستان گاندی تهران که در نمای ساختمان رخ داد، نباشیم.

کد خبر 726042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.