دیپلماسی غذا به رشد گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند

عضو شورای ثبت میراث فرهنگی ناملموس وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند به یک نقطه هدف گردشگری تبدیل شود، گفت: برای تحقق این مسئله می‌توان روی گردشگری خوراک و دیپلماسی غذا کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام گیل‌آبادی امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در حاشیه سفر به کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک، اظهار کرد: کرمانشاه یکی از استان‌های غنی کشور در حوزه‌های مختلف، از جمله غذا است که به عنوان شهر خلاق خوراک هم در یونسکو به ثبت رسیده است.

وی افزود: تنوع غذایی فراوانی که در این استان وجود دارد، می‌تواند دست‌مایه بسیاری از اتفاقات خوب در حوزه اقتصادی برای این استان باشد.

عضو شورای ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور تصریح کرد: گردشگری خوراک و دیپلماسی غذا از جمله انواع گردشگری هستند که امروزه در دنیا مورد توجه قرار گرفته و کرمانشاه هم می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی ادامه داد: برای نمونه در بحث دیپلماسی غذا می‌توان سفرای تعدادی از کشورها را به کرمانشاه دعوت کرد و آن‌ها را با غذاهای اصیل و خوشمزه این استان آشنا کرد، چرا که به واسطه غذا، ارتباطات فرهنگی زیادی با کشورهای دیگر ایجاد خواهد شد.

گیل‌آبادی تاکید کرد: با توجه به هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق، این فرصت در اختیار کرمانشاه قرار دارد تا به واسطه این مرز ارتباطات بیشتری برای گردشگری غذا با عراق داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از گردشگران علاقمند هستند که به واسطه غذا به مناطق مختلف سفر کنند و کرمانشاه می‌تواند یکی از این نقاط هدف باشد.

عضو شورای ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر غذا، کرمانشاه ظرفیت‌های گردشگری زیادی در حوزه‌های تاریخی، صنایع دستی و… دارد و می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها اقتصاد خود را به حرکت درآورد، چرا که حدود چهار هزار عنوان شغلی تنها در حوزه گردشگری و صنایع دستی داریم که فرصت مناسبی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی است.

کد خبر 725922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.