۳۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه نیاز است

شهردار کرمانشاه گفت: برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه به ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در نشستی که با حضور وزیر کشور در محل کارگاه عمرانی قطار شهری کرمانشاه در میدان آزادی برای بررسی وضعیت این پروژه برگزار شده بود، اظهار کرد: از سال ۸۴ تا ۸۸ در شورای عالی ترافیک کشور، شورای ترافیک استان و شورای اسلامی شهر بحث پروژه قطار شهری کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ این پروژه با عنوان پروژه منوریل آغاز شد، از سال ۱۳۹۳ این پروژه به قطار شهری تغییر یافته و همچنان در حال پیگیری است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سفرهای خود به کرمانشاه بر تکمیل این پروژه تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: خط یک این پروژه از میدان معلم تا میدان فردوسی یعنی از شمال تا جنوب شهر را در برگرفته است و پروژه دارای ۱۳ کیلومتر خط و ۱۳ ایستگاه بوده، از میدان معلم تا سه راه ۲۲ بهمن روگذر و باقی مسیر زیرگذر است یعنی ۵/۱ کیلومتر خط روگذر بوده است.

نوروزی گفت: سال ۹۸ اولین اعتبار دولتی به این پروژه داده شده است و در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل حفر شده که یک هزار و ۶۰۰ متر آن در فاز اول و یک هزار متر فاز دوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت طراحی کردیم که برنامه کوتاه مدت شامل افتتاح فاز یک در سال ۱۴۰۴ در صورت تأمین اعتبار است.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: اکنون مشکل ما سیستم بانکی است که ۳۰ درصد از مبالغ اوراق با توجه به سیاست موجود کسر می‌شود.

وی در پاسخ به وزیر کشور که سوال کرد برای اتمام پروژه چه میزان اعتبار نیاز است، گفت: در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پروژه قطار شهری تکمیل شود که ۱۲ هزار میلیارد ریال آن از طریق اوراق مشارکت و مبلغ باقی مانده از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد.

کد خبر 725901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.