ساخت ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب ۳۴ قرارداد در حال اجرا است، همچنین این پروژه‌ها شامل احداث ۱۱ دستگاه تونل و شش دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح نیز هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، خدایار باقری امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب ۳۴ قرار داد در حال اجراست، همچنین این پروژه‌ها شامل احداث ۱۱ دستگاه تونل و شش دستگاه پل و تقاطع غیر هم سطح نیز هستند.

وی افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی استان می‌توان به پروژه بازفت-مسجد سلیمان، فارسان-دشتک-اردل-دوپلان، بن-داران، شهرکرد-سامان-تیران نام برد که جزو طرح‌های ملی محسوب می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راه سازی استان به تازگی ردیف ملی دریافت کردند که از مهم‌ترین آن‌ها به محورهای حاشیه زاینده رود، سورشجان_ سودجان و باباحیدر_چلگرد را نام برد.

وی بیان کرد: ۲۳ ساختمان دولتی شامل بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، فرهنگسراها و مجموعه‌های ورزشی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در شهرستان‌های مختلف در حال اجرا است.

سوت قطار در دهه فجر سال آینده به صدا در خواهد آمد

باقری تصریح کرد: راه آهن شهرکرد-اصفهان به طول ۸۹ کیلومتر در مرحله زیرسازی پیشرفت ۷۰ درصدی و مجموعاً پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه راه آهن در نظر گرفته شده است و سال آینده در ایام دهه فجر سوت قطار را در استان خواهیم شنید.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: هزار واحد منزل مسکونی در راستای حمایت از جوانی جمعیت در استان به زودی قرعه‌کشی خواهد شد.

ساخت ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است

افتتاح ۱۰ پروژه در حوزه راهداری در چهارمحال و بختیاری

روح‌الله غلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: وظیفه نگهداری ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان برعهده راهداری استان است که از این میزان هزار کیلومتر راه اصلی و بقیه، راه روستایی است.

وی ادامه داد: در مجموع در دولت سیزدهم ۳۸۰ کیلومتر از محورهای اصلی و ۲۳۸ از جاده‌های روستایی روکش آسفالت شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان تصریح کرد: در ایام دهه فجر امسال ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان در سطح استان بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

کد خبر 725887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.