۶۰ ایستگاه هواشناسی هوای چهارمحال‌وبختیاری را پایش می‌کنند

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: اداره کل هواشناسی استان جهت پایش هوا و شرایط اقلیمی ۶۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان داراست که شامل ایستگاه‌های فرودگاهی، ایستگاه‌های جاده‌ای، ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و ایستگاه‌های باران‌سنجی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مهران چراغپور، امروز_ دوشنبه شانزدهم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که هواشناسی با ادارات مختلفی از جمله راهداری، فرودگاه، علوم پزشکی، و محیط زیست همکاری دارد، اظهار کرد: اداره کل هواشناسی استان جهت پایش هوا و شرایط اقلیمی ۶۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان داراست که شامل ایستگاه‌های فرودگاهی، ایستگاه‌های جاده‌ای، ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و ایستگاه‌های باران‌سنجی است.

وی ادامه داد: همچنین دو ایستگاه کشاورزی در شهرستان سامان و فرخ‌شهر جهت پایش سرمازدگی‌ها و هواشناسی‌های مربوط به کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: در تلاش هستیم همه ایستگاه‌ها اقلیم‌شناسی در استان را خودکار کنیم، همچنین هفت ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار در شهرهای دزک، سرآقاسید، سرخون، دشتک، آورگان از جمله این ایستگاه‌ها هستند.

وی بیان کرد: ۱۲ ایستگاه باران‌سنجی خودکار در دولت سیزدهم در استان تأسیس شده است.

مهران چراغ‌پور خاطرنشان کرد: از اعتبارات سفر اول رئیس‌جمهور اعتباری به هواشناسی تعلق نگرفت اما از سفر دوم ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت که جهت توسعه و گسترش ایستگاه‌ها هواشناسی هزینه خواهد شد.

کد خبر 725868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.