اولین مرکز کاریابی بین‌المللی در یزد افتتاح شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۱۷۵ کاریابی بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند، گفت: در استان یزد اولین کاریابی خارجی به نام «کاریاب» با کشور هدف استرالیا همزمان در دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی در آئین افتتاح اولین کاریابی بین‌المللی در استان، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مؤسسات کاریابی بین‌المللی به عنوان یکی از مراجع غیردولتی محسوب می‌شوند که افراد را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر، هدایت و راهنمایی می‌کنند؛ قراردادی با فرد متقاضی تنظیم می‌کنند که پیرو آن مؤسسات موظف به پیدا کردن شغل مورد نظر در یک کشور مخصوص می‌باشند.

وی در خصوص وظایف این کاریابی بین‌المللی تصریح کرد: ثبت نام از متقاضیان کار جهت به کارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای به جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت‌های شغلی مناسب در خارج از کشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از جمله وظایفی است که این کاریابی متعهد به انجام آن‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اشاره‌ای هم به آمار کلی کاریابی در استان یزد داشت و ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۴ کاریابی داخلی در استان دارای مجوز می‌باشند که از این بین ۱۷ مجوز به نام بانوان و ۳۷ مجوز به نام آقایان ثبت شده است. همچنین ۳۱ مجوز به صورت فیزیکی، ۷ مجوز صرفاً مجازی و ۱۶ مجوز فیزیکی- مجازی برای متقاضیان صادر شده است.

فلاحتی با اشاره به کاهش مدت زمان صدور مجوز جهت راه اندازی کاریابی، خاطرنشان کرد: با هدف بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی، صدور مجوز مراکز کاریابی ظرف مدت ۱۰ روز کاری انجام و کلیه مراحل مرتبط با صدور مجوز الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی در همین زمینه ادامه داد: در صورت عدم بررسی پس از ۱۰ روز مجوز به صورت خودکار صادر می‌شود؛ متقاضیان دریافت مجوز تأسیس کاریابی‌های غیردولتی داخلی برای ثبت نام درخواست خود می‌توانند به نشانی اینترنتی karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

هم اکنون در کشور ۱۷۵ کاریابی بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند که در استان یزد اولین کاریابی خارجی به نام «کاریاب» در سال جاری با کشور هدف استرالیا همزمان در دهه فجر افتتاح شد.

کد خبر 725831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.