رونمایی از طرح توسعه ۷۲۰ روستای استان اردبیل

در آخرین روز از نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی بوم‌گردی‌های کشور از طرح توسعه روستایی و اشتغال‌زایی ۷۲۰ روستای اردبیل رونمایی شد و موافقت اصولی با تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی‌ها صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، صبح امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در آخرین روز از نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی بوم‌گردی‌های کشور از طرح توسعه روستایی و اشتغال‌زایی ۷۲۰ روستای اردبیل رونمایی شد و موافقت اصولی با تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی‌ها صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در این مراسم اظهار کرد: صنعت گردشگری در استان اردبیل جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مزیت‌های استان محسوب می‌شود و در این صنعت بوم‌گردی‌ها و جوامع بومی و محلی می‌توانند وجه متمایز استان اردبیل با سایر مناطق باشند.

کمال‌الدین میرجعفریان افزود: آموزش و برنامه‌ریزی لازمه استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه بوم‌گردی‌ها است و باید آسیب‌ها و امتیازات این حوزه را بشناسیم تا بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم و اهمیت سمینار برگزار شده در همین راستا و توجه به امر آموزش است.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته به‌منظور توسعه بوم‌گردی‌ها گفت: طرح توسعه روستایی و اشتغال‌زایی ۷۲۰ روستای اردبیل که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطالعه شده است، در این مراسم رونمایی شد و در این مطالعات صنعت گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه روستاها عنوان شده است که می‌تواند راهنمای سرمایه‌گذاری در این جوامع باشد.

حسن محمدی‌ادیب ادامه داد: همچنین اداره کل میراث‌فرهنگی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی‌ها میز تسهیلگری سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کرده است که امروز تعدادی از موافقت اصولی‌های صادر شده توسط این میز به متقاضیان تحویل داده شد و این روند تسهیلگری ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان در نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری بوم‌گردی‌های کشور و چند بهره‌بردار برتر در حوزه بوم‌گردی‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 725784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.