سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر وقت امروز یکشنبه تا اوایل صبح روز چهارشنبه سامانه بارشی در استان کردستان فعال می‌شود که موجب ابری شدن آسمان، مه، بارش برف و باران بویژه برف و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان کولاک خواهد شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، به تدریج از اواخر وقت امروز یکشنبه تا اوایل صبح روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب کشور عبور می‌کند که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد شدید به‌خصوص برای روز سه‌شنبه، بارش برف و باران بویژه برف و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان کولاک خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم شدت بارش‌ها در بازه زمانی اواخر وقت امروز یکشنبه تا صبح سه‌شنبه در مناطق غربی استان همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه و غرب شهرستان‌های، کامیاران، سقز و دیواندره بیشتر باشد که این شرایط می‌تواند موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی نیز شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: مقدار بارش‌ها در نیمه شرقی استان کم و به شکل پراکنده برآورد می‌شود، البته طی این مدت یخبندان شبانه و صبحگاهی با شدت کمتر در سطح استان تداوم خواهد داشت.

پناهی اضافه کرد: برای امروز یکشنبه میانگین دمای شبانه‌روزی سه تا پنج درجه سلسیوس افزایش می‌باید و تا روز چهارشنبه در همین محدوده باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته «سراب شهرک» با دمای منفی ۱۴ درجه سردترین نقطه و «سلین» با دمای هشت درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر «سنندج» نیز بین منفی چهار و هفت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 725517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.