بازسازی ظروف تفلون چیست؟ آیا بازسازی ظروف تفلون سرطان‌زا است؟

تفلون ماده‌ای پلیمری است که امروزه در پوشش انواع قابلمه و ماهیتابه استفاده می‌شود و باعث می‌شود تا مواد غذایی حین پخت و پز به ظرف نچسبند.

تفلون در مقایسه با دیگر پوشش‌ها از ضریب نچسبی بالاتری برخوردار است و به همین علت است که بازسازی ظروف تفلون بسیار زیاد انجام می شود.

بازسازی ظروف تفلون چیست؟

بازسازی ظروف تفلون روشی است که در آن پوشش نچسب داخلی ظروف تفلون تعویض می‌شود. این روش مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • افزایش طول عمر ظروف تفلون: با بازسازی ظروف تفلون می‌توان عمر آنها را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
  • بهبود کیفیت پخت و پز: ظروف تفلون با پوشش نچسب جدید، کیفیت پخت و پز را بهبود می‌بخشند.
  • صرفه‌جویی در هزینه: بازسازی ظروف تفلون نسبت به خرید ظروف جدید مقرون به صرفه‌تر است.

مهم‌ترین دلایل بازسازی ظروف تفلون

از جمله مهم‌ترین دلایلی که افراد را ترغیب به تعمیر ظروف تفلون، گرانیتی و سایر ظروف می‌کند، تأثیر کیفیت ظروف مصرفی در سلامتی و کیفیت غذای خانواده است. همچنین افزایش قیمت لوازم خانگی و تفاوت محسوس آن با هزینه بازسازی این ظروف نیز دلیل دیگری است که افراد را مایل به این کار در شرایط فعلی نموده است.

بازسازی ظروف تفلون در واقع روشی به منظور ترمیم و رنگ کاری مجدد آنهاست که در نتیجه آن این ظروف شامل قابلمه، ماهیتابه، محافظ فر و … با ظاهری نو و چشم نواز آماده استفاده می‌شوند.

آیا بازسازی ظروف تفلون سرطان‌زا است؟

در خصوص سرطان‌زا بودن تعمیر ظروف تفلونی باید اشاره کنیم که به طور کلی دو عامل جنس روکش و مواد اولیه بکار رفته در آنها می‌تواند تأثیرگذار باشد. در واقع چنانچه جنس ظروف اصل باشند و شما از کیفیت آنها اطمینان داشته باشید، می‌توان با استفاده از مواد اولیه باکیفیت پوشش نچسب آنها را تعویض کرده و برای استفاده مجدد آماده کرد.

ولی چنانچه در بازسازی آنها از مواد بی‌کیفیتی مانند دوده‌های صنعتی، رنگ شیمیایی و ناخالصی‌های مختلف استفاده شده باشد، نتیجه لازم را نخواهید گرفت. چرا که این ترکیبات به مرور زمان باعث پوسته پوسته شدن پوشش ظروف شما و تغییر رنگ بعد از چند مرحله پخت و پز می‌شوند. به همین علت انتخاب مرکزی مطمئن به منظور تعمیر ظروف تفلون اهمیت زیادی دارد.

براساس گزارشی که وبسایت رسمی Healthline در 3 آگوست 2023 درباره خطرناک بودن و سرطان زا بودن بازسازی ظروف تفلون منتشر کرد، رسما اعلام کرد که درصورت استفاده از مرکز معتبر، کیفیت مواد استفاده شده و طرز استفاده از ظرف هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. متن این گزارش بصورت زیر است:

Is refinishing Teflon cookware safe?

The answer to this question depends on several factors, including:

  • The quality of the materials used
  • The skill of the person doing the refinishing
  • The way the cookware is used

ترجمه به فارسی:

آیا بازسازی ظروف تفلون ایمن است؟

پاسخ به این سوال به چند عامل بستگی دارد، از جمله:

  • کیفیت مواد استفاده شده
  • مهارت فردی که بازسازی را انجام می دهد

بازسازی ظروف تفلون چیست؟ آیا بازسازی ظروف تفلون سرطان‌زا است؟

بازسازی افراسیابی، مرکز تخصصی بازسازی ظروف تفلون

اکثر کارگاه‌هایی که در حوزه بازسازی ظروف تفلون فعالیت دارند سفارشات خود را به صورت دستی و صرفا با در اختیار داشتن یک کوره (برای رنگ کاری) انجام می‌دهند و در نتیجه خیلی نمی‌توان از پوشش تعویض شده و سلامت آن مطمئن بود.

بازسازی ظروف افراسیابی، با استفاده از متریال و پروسه کاری کاملا بهداشتی، این مشکل را حل کرده است.

مرکز تخصصی بازسازی ظروف تفلون افراسیابی امروزه به عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه تعمیر ظروف تفلونی، سرامیکی، چدن، آلومینیوم و … در کشور شناخته می‌شود که نکته تمایز آن با سایر مراکز و کارگاه‌ها استفاده از تکنولوژی روز دنیا و مواد اصل و باکیفیت است.

اولین دلیل بهداشتی بودن کار ما، استفاده از متریال درجه یک و استاندارد است. ما از تفلون نچسب با کیفیت بالا و بدون مواد مضر استفاده می‌کنیم. این تفلون، با استانداردهای بهداشتی روز دنیا مطابقت دارد و هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

دومین دلیل بهداشتی بودن کار ما، پروسه کاری کاملا بهداشتی است. ما تمام مراحل بازسازی ظروف را در محیطی کاملا بهداشتی انجام می‌دهیم. ظروف قبل از بازسازی، کاملا تمیز و ضدعفونی می‌شوند. سپس، تفلون جدید با استفاده از تجهیزات پیشرفته و استاندارد، روی ظروف اعمال می‌شود.

بازسازی ظروف افراسیابی، با تضمین کیفیت و سلامت، بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند ظروف تفلون خود را سالم و باکیفیت نگه دارند.

کد خبر 725411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.