سهم ۴ درصدی استان کرمان از اقتصاد ملی

استاندار کرمان گفت: سهم استان کرمان در اقتصاد ملی به ۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در شورای اداری استان با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کرمان همچون سایر نقاط کشور ۴ درصد کاهش داشته و به ۷.۴ درصد رسیده است.

وی بهبود فضای کسب و کار استان به رتبه ۱۲ کشوری را انگیزه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران دانست و با اشاره به اینکه سهم استان در اقتصاد ملی به ۴ درصد ارتقا پیدا کرده است که اهمیت بسزایی دارد، افزود: در مجموع در استان، فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های زیرساختی در حال انجام است که طرح‌های متعدد آب‌رسانی در استان یکی از آن‌هاست و بزرگترین مشکل ما را تا حدی برطرف کند.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت بالای استان برای تولید و تأمین گوش مرغ مورد نیاز استان گفت: کرمان به دلیل واردات مرغ همیشه در نوسان قیمت با چالش مواجه است که با رفع محدودیت‌ها می‌تواند ظرفیت توسعه‌ای خود را فعال کند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن تا پایان سال جاری ۱۰ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود و کمک بزرگی به کنترل بازار می‌کند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی عمده اشتغال استان را دارند و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط این شرکت‌ها در حال اجراست.

فداکار با بیان اینکه شش هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی امسال استان کرمان است، تصریح کرد: بخشی از این اعتبار باید به استان کمک کند که پروژه‌های زیرساختی را به سرانجام برسانیم؛ ما این اعتبار را برای هزینه‌های زیرساختی می‌خواهیم و در بخش جاری خرج نمی‌شود.

وی از اجرای فاز اول کارخانه تیتانیوم با هزار نفر اشتغال در کهنوج تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر داد و در ادامه از انتقال شرکت زغال‌سنگ به مجموعه صدر تأمین سخن گفت و افزود: صنعت زغال‌سنگ ارزشمند می‌شود و اشتغال بزرگی خواهد داشت.

کد خبر 725384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.