افتتاح سامانه نوین نانوحباب در تصفیه‌خانه آب ساوه برای اولین‌بار در کشور

سامانه نوین نانو در تصفیه‌خانه آب شهر ساوه برای اولین بار در کشور با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حشمت اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی پیش از ظهر امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در آئین افتتاح این سامانه اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با تکمیل فرآیند آزمایش، مجوز طرح از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در دی ماه سال‌جاری اخذ و همزمان با دهه فجر وارد مدار بهره برداری رسمی شد.

وی افزود: تصفیه خانه آب شرب شهر ساوه در ۲۰ کیلومتری این شهر و در پایین دست سد الغدیر واقع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: این تصفیه خانه با ۵۷۵ لیتر بر ثانیه، تأمین کننده ظرفیت اسمی بخشی از نیاز آب شرب جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر ساوه است.

وی گفت: ازآنجاکه سهم عمده‌ای از طعم و بوی حس شده در آب تصفیه خانه شهر ساوه ناشی از وجود جلبک‌های کلروفیسه و دیاتومه است، ازن می‌تواند به طور مؤثری سبب حذف آن‌ها شود.

عباسی افزود: اجرای این طرح به منظور افزایش حلالیت اوزون در آب و کاهش هدر رفت آن، ارتقا عملکرد اوزن زنی برای حذف طعم و بو در آب و به دنبال سیاست‌های کلان دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد ویژه توسعه فناوری نانو)، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اجرای طرح پایلوت تزریق نانو حباب ازن برای اولین بار در کشور با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان در تصفیه خانه آب شهر ساوه توسط شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی در سال ۱۴۰۰ کلید خورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه بهره برداری آزمایشی این طرح در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد تصریح کرد: با توجه به کاهش حجم آب سد الغدیر ساوه و کاهش کیفیت آب با این تکنولوژی توانستیم کیفیت آب را در حد استاندارد افزایش دهیم.

کد خبر 725216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.