فضای رسانه‌ای، فضای آزادی بیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در فضای رسانه‌ای باید با کسانی که دهه‌ها فعال و حاضر هستند و حتی با ما هم عقیده نیستند همکاری کنیم؛ فضای رسانه‌ای فضای نقد و آزادی بیان است، همه دوستان ما قابل احترام هستند و از همه آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _شنبه چهاردهم بهمن_در آئین تجلیل از روزنامه‌نگاران تراز انقلاب با عنوان قلم مقدس ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: ما مثل هر بخش دیگری از فضای فعالیتی مدیریتی در وزارتخانه پای کار همکارانمان می‌ایستیم و دخالتی نداریم و در این راستا باید از همه اهالی رسانه، مطبوعات و از همه طیف‌ها که در قصه غزه پای کار آمدند تشکر کنیم؛ قصه غزه قصه پرغصه‌ای است که فرصت صحبت نیست.

وی افزود: امروز مقاله‌ای را در روزنامه ایران نوشتم و توضیحاتی دادم که ظهور تحولات جدید فرهنگی در غزه اتفاق مهمی بود که افرادی با نظریه‌های جدید خود دنبال دهکده سازی، جهان‌سازی و آمریکایی سازی بودند و امید است این خون کودکان بی گناه دفتر این‌ها را در هم بپیچد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه مگر می‌شود ده هزار کودک شهید به شهادت برسند، خون آن‌ها جاری شود و اتفاقی نیفتد؟ ما به این روز که طومار و دفتر این‌ها در هم بپیچد امیدوار هستیم. از خبرنگاران و کسانی که به آن مکان رفتند تشکر می‌کنم، تاکید کرد: همچنین از این پنج عزیز بزرگوار که جایزه قلم مقدس را دریافت کردند تشکر می‌کنم؛ ذات انقلابگری همین است، دوست دارم برای چنین امری دوستان جلسات بیشتری بگذارند؛ زیرا زبان رسانه‌ای ما الکن است و برای چنین جمع فاخری باید یک نشست فاخر که نیازمند نسل جدید است برگزار شود تا نسل جدید آقای انبارلویی و شریعتمداری را بیشتر بشناسند.

اسماعیلی گفت: زمانی که دانشجوی ارشد بودم یک روزی روزنامه کیهان علیه شهرداران مناطق مطلبی نوشته بود، فردای آن روز آقای شریعتمداری نوشت، طلب حلالیت می‌کنم؛ یک روزنامه‌نگار انقلابی اگر موردی هم پیش می‌آید معذرت خواهی می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال رسانه‌ها ظهور کرده‌اند و دوره جدیدی است؛ من چهره‌های جدیدی را می‌شناسم که باید از آن‌ها تجلیل شود چرا که در فضای رسانه‌ای چنین مواردی را داریم؛ ما باید با کسانی که دهه‌ها فعال و حاضر هستند و حتی با ما هم عقیده نیستند همکاری کنیم؛ فضای رسانه‌ای فضای نقد و آزادی بیان است، همه دوستان ما قابل احترام هستند و از همه آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همچنین بحثی در رسانه‌ها به نام مشهورات داریم که ما باید مقابل آن بایستیم، خاطرنشان کرد: روزنامه انقلاب اسلامی نباید تحت تأثیرات مشهورات قرار گیرد.

در ادامه فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ اظهار کرد: خوشحالم که خداوند توفیق داد تا مراسم اولین جایزه را در سال گذشته در چنین تاریخی برگزار کردیم؛ امسال هم به مدد همکارانم چنین مراسمی را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه فرا رسیدن فجر انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم که این پیروزی با دو یاد و نام همراه است، اولین آن حضرت امام روح‌الله خمینی (ره) و دومین مورد آن شهدای پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: روزی که این افراد در زندان‌های ساواک در شکنجه بودند تصویر و تصوری از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند؛ این شهدا شهدای گرانقدری هستند که بیش از دیگر شهدا بر دوش ما حق دارند و امید آن را داریم مسیری که در آن هستیم راهی باشد که شهدای انقلاب اسلامی طی کردند.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ گفت: این جایزه و نشان به یاد دکتر رضا مقدسی بنا شده، فردی بود که همواره در طول عمر خود مشغول کار رسانه‌ای بود و دقیقه‌ای تعلل نداشت؛ او در طول عمر خود همواره میراث‌دار نهضت انقلاب و امام بود و این نام در زمان حیات ایشان به عنوان روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی انتخاب شد و این ایده به بیش از ۱۰ سال قبل برمی‌گردد.

مهدی پور با بیان اینکه وقتی راجع به روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم از دو منظر به آن نگاه می‌کنیم، چیزی که در آئین و نماد انقلاب اسلامی به آن پرداخته شده است و مبنای این حرکت خود قانون اساسی است، تاکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع آزادی بیان، آزادی رسانه‌ها و مطبوعات پرداخته و احکام و مواردی را برای آن تعیین کرده که اصالت و مبنای آن به قانون اساسی بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه این میثاق ملی ما است که در جامعه و کشوری به آن توجه می‌شود، پس مبنا مبنای قانون اساسی است که مهم‌ترین سند ما است زیرا خون بهای شهدای ما است، تصریح کرد: مبنای دوم تجربه‌ای است که جمهوری اسلامی در ۴۵ سال خود داشته است؛ در این تجربه به موارد بسیاری پرداخته شده و بزرگان و بزرگ مردان بسیاری مانند سید مرتضی آوینی در این باره قلم فرسایی کرده‌اند.

کد خبر 725191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.