برخورداری بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی خوزستان از آب با کیفیت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه آب‌رسانی شهری و روستایی در خوزستان گفت: با هزینه ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال، هم‌زمان با دهه فجر بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی خوزستان از آب باکیفیت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی پیش از ظهر امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: به در ایام دهه فجر ۴۰ پروژه آب‌رسانی شهری و روستایی بیش از ۱۳۰ هزار و ۴۵۰ نفر از آب باکیفیت بهره‌مند می‌شوند، برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و پایدار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: ۱۲ پروژه شهری در ۷ شهر و ۲۸ پروژه روستایی در ۹۱ روستای خوزستان در آستانه چهل‌وپنجمین بهار انقلاب اسلامی در استان وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده ۷۶ هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای آغاجاری، اهواز، الوان، اندیمشک، چم گلک، حسینیه و شوشتر از نعمت آب آشامیدنی پایدار منتفع می‌شوند، به روند توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای کشور توضیح داد: با احداث، توسعه، بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقا و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ و احداث و تجهیز چاه‌ها ۵۳ هزار و ۵۵۰ نفر در ۹۱ روستا شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، کرخه و هندیجان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

علیدادی تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۷۹ کیلومتر توسعه و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث، ارتقا و بازسازی تأسیسات آب‌رسانی و ایستگاه‌های پمپاژ به تعداد ۹ یگان، احداث و تجهیز ۹ باب چاه آب شرب و احداث و تکمیل سه باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی ۴۵۰۰ متر مکعب اجرایی شده است.

کد خبر 725165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.