خدمات نظام جمهوری اسلامی در باشت قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست

فرماندار شهرستان باشت گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در باشت قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، نادر گرامی امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با تبریک چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای رشد و سازندگی جامعه و با شعار مبارزه با منکرات پدید آمد و در بستن مراکز فحشا تلاش فراوانی کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی موفق شد زنان ایران که در رژیم پهلوی تحت تأثیر فرهنگ غربی شخصیت اسلامی و هویت خویش را از دست داده بودند، نسبت به شخصیت اصیل و واقعی زن آگاه کند و آنان را در جایگاه واقعیشان قرار دهد.

فرماندار شهرستان باشت گفت: انقلاب اسلامی این باور را به وجود آورد که زن نیمی از پیکره جامعه است و می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشد، انقلاب اسلامی به زن فهماند که پاسبانی از اصالت و سلامت خانواده و نسل انسان به عهده اوست، زیرا بهشت زیر پای مادران است.

وی با اشاره به شکوه دهه فجر تصریح کرد: شعار سال جاری فجرآفرینان، جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن است.

گرامی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال مقام معظم رهبری چراغ راه را برای ما روشن کردند و بر چهار مؤلفه مهم امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت تاکید کردند.

رقابت را نامزدهای انتخاباتی باید ایجاد کنند

وی در خصوص رقابت انتخاباتی افزود: رقابت را نامزدهای انتخاباتی باید ایجاد کنند و پس از مرحله پیش‌ثبت‌نام، ثبت‌نام و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان، طبق تقویم انتخابات باید بحث تبلیغات خود را آغاز کنند.

فرماندار شهرستان باشت با بیان اینکه قرار نیست نامزد انتخاباتی خدمات نظام را زیر سوال ببرد، گفت: برخی از یک طرف شور و مشارکت و از یک طرف خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برند از همین‌جا تذکر می‌دهیم که به رقابت سالم پرداخته شود.

وی درباره سلامت انتخابات تصریح کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات است، ما دستگاه متولی امر انتخابات این قول را به شما و نامزدهای انتخاباتی می‌دهیم که صحیح‌ترین و سالم‌ترین انتخابات را بعد از انقلاب در شهرستان داشته باشیم و جای هیچ دغدغه‌ای نیست.

گرامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: انتخابات یک روز است اما اثر آن سال‌ها باقی می‌ماند یعنی با قانونی که وضع می‌کنند اثر این قانون سال‌ها می‌ماند و این می‌طلبد افرادی به عنوان نماینده شما در پارلمان مجلس انتخاب شوند که بتوانند قانون‌گذاران خوبی برای این ملت باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام روستاهای شهرستان باشت در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: در خصوص آب چند روستا قبل از انقلاب آب شرب و آشامیدنی داشت، الان بررسی کنید کجا هستیم از دورترین روستای ما در منطقه‌ی محروم «پبچاب» تا سایر روستاها اغلب از نعمت آب برخوردار هستند و دو روستا محروم از آب نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

دسترسی روستاها به خانه بهداشت

فرماندار شهرستان باشت افزود: در حوزه گازرسانی قبل از انقلاب اصلاً گاز نداشتیم و الان در مطلوب‌ترین نقطه هستیم، چند روستای فاقد شبکه گاز در شهرستان وجود دارد که برنامه‌ریزی و برآورد شده که از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نه پروژه راهداری در شهرستان باشت فعال است، تصریح کرد: جاده کمربندی باشت -چاه‌تلخ، جاده روستای ده بزرگ-جاده روستای تکیه بالاتر از ده بزرگ جاده روستای «سرزرد» تا «بال چکو» تا «کل انجیره» از «کل انجیره» تا شهرک «خزیون» جاده قدیم سرتنگ بیدک به «دمیه»، جاده «دم تنگ میان تنگان» به «مله‌تم» جاده «لار-شاه‌بهرام» از اقدامات مهم جاده‌های روستایی است.

گرامی خاطرنشان کرد: در حوزه تلفن ثابت و همراه اول قبل از انقلاب چیزی نداشتیم، اما در حال حاضر شبکه گسترده ارتباطاتی را دارا هستیم.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان قبل از انقلاب یک درمانگاه قدیمی در شهرستان وجود داشت، الان اکثر روستاها به صورت چند روستایی یک خانه بهداشت داریم.

فرماندار شهرستان باشت گفت: در حوزه آموزش و پرورش ۱۱ مدرسه در قالب ۶۱ کلاس درس در همین دولت به بهره‌برداری رسید و ۱۵ مدرسه در سال گذشته دارای چمن مصنوعی شدند.

وی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی ما قبل از انقلاب چند پمپاژ داشتیم، هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ حلقه چاه، بدون پمپاژهای کشاورزی که بر رودخانه «بریم» برای کشاورزان ما بسته شده است، وجود دارد.

گرامی با اشاره به استقرار ادارات در شهرستان افزود: ادارات ثبت و اسناد املاک، اداره عشایر، اداره تعاون روستایی در این دولت مستقر شدند و اداره صنعت، معدن و تجارت در سفر هیئت دولت برای شهرستان باشت مصوب شد، همچنین اداره هواشناسی همین روزها مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اجرای طرح هادی روستاها در این دولت ۱۸ روستا زیرسازی و آسفالت شد و در حوزه اشتغال از سال گذشته تا امروز بیش از ۱۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

فرماندار باشت با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: دیدار با خانواده شهدا، جشن‌های دانش‌آموزی و عشایری، جشن مبعث و راهپیمایی ۲۲ بهمن در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ پروژه در قالب ۲۵ پروژه افتتاحی و پنج کلنگ‌زنی با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان داریم، افزود: بیش از ۶۰۰ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود که نسبت به جمعیت در کشور مقام نخست را داریم.

کد خبر 725146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.