فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ۱۰ / ارائه تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه، اولین منطقه‌ای است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانست مجوزهای لازم را برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده دریافت کند.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اتفاقات ارزشمندی که در حوزه بازآفرینی شهری در این منطقه پدید آمده است، اظهار کرد: با نظرسنجی انجام شده در اوایل سال جاری و با مساعدت مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، محله عطار نیشابوری انتخاب و برای بازآفرینی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد و در کمتر از شش ماه اقدامات اساسی در زمینه اصلاح کاربری، گذربندی و کد ارتفاعی محله عطار نیشابوری انجام شد.

وی با تاکید بر این نکته که این مصوبه برای حدود ۹ هکتار از مساحت ۶۶ هکتاری محله عطار نیشابوری صادر شد، تصریح کرد: پهنه‌ای که بازآفرینی خواهد شد، حدفاصل خیابان اوحدی تا میرزای شیرازی و حد فاصل خیابان شیخ طوسی تا خیابان مصلی خواهد بود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: نظر به مطالعات انجام شده در خصوص تراکم بالای جمعیتی، موقعیت جغرافیایی، نوع سازه‌های قدیمی به کار رفته در ساختمان‌ها، ضرورت افزایش تاب‌آوری در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه، امکان بسیار دشوار ارائه خدمات شهری از قبیل آتش‌نشانی و اورژانس با وجود عرض کم گذرها و رعایت نکردن اصول و ضوابط شهرسازی هنگام ساخت منجر شد تا این محله، نسبت به دیگر محله‌های واقع در بافت فرسوده در اولویت بازآفرینی قرار گیرد.

صیرفی‌نژاد قرارگیری این پهنه در مجاورت محله دشتستان را از مزایای انگیزشی برای ترغیب سرمایه‌گذاران به مشارکت در این طرح برشمرد و گفت: ارائه تخفیف ۷۰ درصدی در قالب بسته تشویقی برای صدور پروانه ساختمان در این پهنه، می‌تواند فرصتی بسیار ویژه را برای مشارکت سرمایه‌گذاران فعال در صنعت ساخت‌وساز فراهم سازد.

وی اضافه کرد: علاوه بر تخفیف در صدور پروانه ساختمان، اقدامات دیگری نیز با هدف افزایش تمایل سرمایه‌گذاران و تشویق آن‌ها به ساخت‌وساز و تأمین مسکن انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به اصلاح گذربندی از شش و هشت متر به ۱۰ و ۱۲ متر، اصلاح کد ارتفاعی از سه طبقه به پنج طبقه، تعریف کاربری برای طرح جدید، اصلاح اربعه پلاک‌ها و بلوک‌بندی بر اساس حد ملک در اداره ثبت و افزایش سطح اشغال و تراکم تشویقی همخوان با بافت‌های پیرامون اشاره کرد.

کد خبر 725120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.