راه‌اندازی تعاونی تاکسیرانان برای نخستین‌بار در استان قزوین

شهردار محمدیه از راه‌اندازی تعاونی تاکسیرانان برای نخستین‌بار در استان و در شهر محمدیه خبر داد.

محمد پیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه در شهر محمدیه (زیباشهر) حدود ۱۰۰ هزار نفر از هم‌استانی‌ها سکونت دارند، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر محمدیه ۲۶۵ تاکسی فعالیت می‌کنند که ۷۵ درصد آن‌ها نیاز به نوسازی دارند.

وی افزود: در همین راستا و با حمایت از شهرداری محمدیه شرکت تعاونی تاکسیرانان این شهر با عنوان دقیق‌تر «شرکت تعاونی تأمین نیاز ناوگان مسافر درون‌شهری محمدیه و حومه» راه‌اندازی شده و در تاریخ هفتم دی‌ماه امسال به ثبت رسمی و قانونی رسیده و آگهی تأسیس آن در روزنامه رسمی منتشر شده است.

شهردار محمدیه تهیه و توزیع کلیه اقلام مورد نیاز خودرو و رانندگان حمل‌ونقل مسافر را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این شرکت تعاونی دانست و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به رانندگان تاکسی و ناوگان مسافر از قبیل مکانیکی، کارواش، تعویض روغن و شرکت در مزایده و مناقصه‌های تأمین نهاده‌های مورد نیاز تاکسیرانان این شهر ۱۰۰ هزار نفری از جمله فعالیت‌های این شرکت تعاونی محسوب می‌شود.

پیری تصریح کرد: اطلاع‌رسانی بازار، دریافت سفارش‌ها و اننقال آنها به تاکسیران‌ها، مهارت‌آموزی فنی‌وحرفه‌ای به رانندگان تاکسی محمدیه، اخذ وام بانکی مناسب از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها و سایر مؤسسه‌های اعتباری برای اعضای این تعاونی، اخذ کمک و هدایای نقدی از دولت و نهادهای حقیقی و حقوقی برای اعضای این تعاونی و مهمتر از همه افزایش کیفیت خدمات و ارتقای رفتار حرفه‌ای تاکسیرانان محمدیه از دیگر فعالیت‌های مهم این شرکت تعاونی به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: در ضمن تعاونی تاکسیرانان محمدیه بر توزیع و مصرف تسهیلات بانکی، اجرای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های حوزه تاکسیرانی، کیفیت خدمات تاکسیرانی و عقد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی البته در حد معاملات کوچک و متوسط نظارت نظارت می‌کند و وظیفه دارد که دوره‌های آموزشی تخصصی برای ارتقای سطح خدمات تاکسیرانان شهر محمدیه برگزار کند.

شهردار محمدیه گفت: شهر محمدیه با رایگان کردن اتوبوسرانی برای نخستین‌بار در کشور و راه‌اندازی شرکت تعاونی تاکسیرانان به دنبال ساماندهی همزمان مشکلات مردم و رانندگان در حوزه خدمات حمل‌ونقل عمومی است.

کد خبر 725094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.