روایتی از انتظامات بهشت زهرا در روز ۱۲ بهمن که در سیل جمعیت ناپدید شد

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی گفت: در روز دوازدهم بهمن ۱۳۵۷، انتظامات بهشت زهرا(س) را اصفهانی‌ها به عهده گرفتند اما زمانی که امام به بهشت زهرا(س) رسیدند، سیل جمعیت، انتظامات را برد و آنجا خداوند حافظ امام(ره) بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی آرسته عصر امروز _پنجشنبه، دوازدهم بهمن_ در همایش پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه با حضور پیشگامان انقلاب اسلامی یادی از گذشته می‌کنیم، از سویی آقای عبدخدایی نیز در جلسه‌مان حاضر است که در دوران جوانی به زندان رفت و فرزند شخصی به نام شیخ غلامحسین ترک است که در مسجد گوهرشاد نماز جمعه می‌خواند.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه افزود: این جلسه آثار باقی‌مانده از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است چرا که بیشتر افراد از نهضت سال ۱۳۴۲ در این مسیر بودند.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: استاد پرورش تعریف می‌کرد ما قطره‌ای از اقیانوس هستیم یعنی همه ما قطره‌ای از انقلابی هستیم که شروع‌کننده آن مردم و امام خمینی (ره) بودند.

وی با اشاره به تاریخچه جلسات جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی نیز گفت: مؤسس جلسه ما آقای حداد بود که از سال ۱۳۲٠ جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی را راه‌اندازی کرد و از آن روز تا به الآن هر دوهفته یکبار جلساتمان برگزار می‌شود.

آرسته با اشاره به خاطرات بهمن ۱۳۵۷، با یادآوری اینکه در تهران افرادی مانند شهید بهشتی، باهنر، مفتح و مطهری برنامه استقبال از امام (ره) را برنامه‌ریزی کردند، بیان کرد: پیش از انقلاب در اصفهان نیز ستاد مراسم را تشکیل دادیم و اول یا دوم بهمن سال ۱۳۵۷ بود که ۱٠٠ اتوبوس را به تهران برده و در مهدیه تهران مستقر شدیم و هرروز پیاده به دانشگاه تهران می‌رفتیم و شعار می‌دادیم «وای به حال بختیار اگر خمینی دیر بیاد.»

وی با بیان اینکه مسیر مردم اصفهان از ابتدا مسیر امام (ره) و پیام‌های امام (ره) برای آن‌ها حجت بود، خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که یکی از دانشجویان به امام خوشامد بگوید و در نهایت یکی از دانشجویان دانشگاه اصفهان مسئول این کار شد و انتظامات بهشت زهرا (س) را نیز اصفهانی‌ها به عهده گرفتند اما زمانی که امام به بهشت زهرا (س) رسیدند، سیل جمعیت انتظامات را برد و آنجا خداوند حافظ امام (ره) بود.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: انتخابات را پیش‌رو داریم و تمام دنیا در تلاش‌اند مشارکت کم باشد و در این راستا وظیفه تمام مسئولان است که در این مسیر تلاش کنند.

کد خبر 724815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.