امام خمینی (ره) ایران را به کشوری مستقل و قوی تبدیل کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:امام خمینی(ره) ایران اسلامی را با نهضت انقلاب به کشوری مستقل و قوی تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز_ پنجشنبه دوازدهم بهمن_ در نشست شورای اداری مشترک استان مرکزی و خمین که در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل با نهضت انقلاب اسلامی به ایران عظمت بخشید و این کشور را از شر افرادی مزدور، ضعیف و ناتوان نجات داد.

وی افزود: راه نجات از مشکلات و گرفتاری‌ها بازگشت و رجعت به پیام‌ها و آموزه‌های امام خمینی (ره) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام راحل توانست یک ملت دوران‌ساز بیافریند و یک حرکت بزرگ را به دست زنان، مردان، جوانان، پیر و کوچک ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امروز امنیت کشور در تمام بخش‌ها دیگر وابسته به بیگانگان نیست افزود: امام راحل شهیدانی نظیر سردار سلیمانی را تربیت کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: امام راحل روایات اسلامی، اقتصاد اسلامی، روابط داخلی و بین المللی و جهاد را احیا کرد و ارزش‌ها را به سمت اسلام تغییر داد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در تحقق مردم‌سالاری و در ایجاد دموکراسی، اعتنا و توجه به مردم و تأثیرپذیری از اراده مردم موفق است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ‌گونه امکانات و تجهیزاتی نداشتیم اما امروز قدرت غیرمستقیم جمهوری اسلامی در سوریه، عراق، لبنان آشکار است.

وی با بیان اینکه قدرت ساخت تسلیحات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار است افزود: مطالعه تاریخ اهمیت فراوانی دارد در دوران قاجار و پهلوی بخش‌های بسیاری از سرزمین پهناور ایران را به دلیل نداشتن علم سیاست جدا کردند و برخی کشورها امروز برای جزایر سه‌گانه ایران بیانه مشترک می‌دهند و سپس عذرخواهی می‌کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره ضرورت صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی گفت: استفاده از پساب فاضلاب و آبیاری‌های نوین باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

ورود به تمدن نوین اسلامی نیازمند ریل‌گذاری درست است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور هم گفت: ورود به عرصه تمدن نوین اسلامی نیازمند ریل‌گذاری درست است.

حامد علامتی اظهار کرد: امروز همگان وظیفه داریم تا کشور را در رسیدن به مرجعیت علمی، فرهنگی، مادی و تمدنی یاری کنیم چراکه علم و فرهنگ در کنار هم می‌تواند تمدن فاخری را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرحله‌ای از نظام تکوین بشری است که از دوران پیامبران آغاز شده است افزود: انقلاب اسلامی یک رخداد اجتماعی نیست بلکه نظام جمهوری اسلامی بینشی و منشی برمبنای ساختار اجتماعی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: ورود به عرصه تمدن نوین اسلامی نیازمند ریل‌گذاری درست است و در این راستا عنصر تربیت مهم است و تربیت در این تمدن از فردیت به اجتماعی و حماسی تغییر می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به آینده سازان به عنوان نسلی که انقلاب اسلامی را درک نکردند گفت: ۲۸ نفر معادل یک سوم شهدای حادثه تروریستی کرمان کودکان و نوجوان بودند.

علامتی ادامه داد: این مهم نشان از حضور نسل جدید انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف دارد و مسئولان باید بیشتر برای آینده این قشر تلاش کنند.

بهره برداری از ۲۶۱ طرح در خمین

فرماندار خمین هم از بهره برداری از ۲۶۱ طرح در دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

حمید کمانکش اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری به مبلغ ۱۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها یک‌هزار و ۳۰۹ فرصت شغلی در خمین ایجاد می‌شود.

کد خبر 724805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.