آموزش خرید برنامه از اپ استور برای ایفون

اگر از کاربران محصولات اپل هستید، قطعا با اپ استور و روال دانلود برنامه‌های رایگان آشنایی کافی دارید اما ممکن است درباره خرید برنامه‌های پولی اپ استور برای ایفون یا ایپد، ایده‌ای نداشته باشید و یا با نکات خرید برنامه از اپ استور آشنا نباشید.

در این مقاله قرار است دقیقا به همین موضوع بپردازیم تا به صورت کامل از خطاهای احتمالی و اشتباهات پرتکراری که کاربران در خرید برنامه‌های پولی اپ استور مرتکب می‌شوند، جلوگیری کنیم و یا آن را به حداقل برسانیم.

در ابتدا به نحوه خرید برنامه‌های پولی اپ استور در آیفون می‌پردازیم و سپس به نکات مهم آن اشاره می‌کنیم تا ابتدا با پیش‌نیازهای این پروسه آشنا شوید.

پیشنیاز خرید برنامه از اپ استور

اولین و اصلی‌ترین پیشنیاز خرید برنامه یا هر محصولی از اپ استور اپل ایدی است که این‌طور در نظر می‌گیریم که به آن آشنا هستید و روی دستگاه تعریف شده است (اگر می‌توانید برنامه‌های رایگان را از اپ استور دانلود کنید، یعنی اپل ایدی روی دستگاه وجود دارد).

دومین پیشنیاز خرید برنامه‌های پولی از App Store، مسئله‌ی پرداخت است که اگر ساکن ایران باشید، پرداخت مستقیم از طریق درگاه‌های خارجی امکان‌پذیر نیست. بنابراین بسیاری از راهکارها به همین دلیل حذف می‌شوند ولی خوشخبتانه یک راهکار عملی و بسیار ساده وجود دارد که تمام کمی و کاستی‌های دیگر را پوشش می‌دهد. راهکاری با نام گیفت کارت اپل که در ادامه بیشتر درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم.

دیجیکالا تعریف بسیار خوبی درباره‌ی چیستی آن توضیح داده و آن را به کارت شارژ تشبیه کرده است که تعریف درستی از گیفت کارت می‌باشد:

گیفت کارت‌ها همانند کارت شارژهای ایرانسل و همراه اول هستند که یک مبلغ روی آنها نوشته شده و یک کد خاص دارند. اعتبار این کارت‌ها بر رویشان نوشته شده‌است و شما می‌توانید به همان اندازه خریدهای مجازی، فیزیکی و یا خدمات الکترونیکی انجام دهید.همانطور که از نام این کارت‌ها مشخص است، مخصوص هدیه دادن هستند و قابل پس گیری یا انتقال نیستند. گیفت کارت برای هر شرکت و یا استور مخصوص قابل استفاده هستند. این گیفت کارت‌ها معمولا در استورها قابل استفاده هستند.

حالا که تعریف گیفت کارت را متوجه شدیم، بنابراین گیفت کارت اپل، یک کارت اعتباری مخصوص شرکت Apple است که به کمک آن می‌توانیم موجودی اپل آیدی خود را شارژ کنیم و پس از آن مسئله‌ی پرداخت در خرید برنامه‌های پولی ایفون حل می‌شود. نکاتی که درباره‌ی خرید گیفت کارت اپل اهمیت دارد را پس از آموزش خرید برنامه می‌پردازیم

شروع آموزش خرید برنامه پولی اپ استور برای ایفون

آموزش خرید برنامه از اپ استور برای ایفون

پیش‌فرض ما این است که در این مرحله موجودی اپل آیدی خود را شارژ کرده‌اید و همچنین برنامه‌ی مورد نظر هم انتخاب و قطعی شده است (البته نکات کامل‌تری پس از این آموزش درباره شارژ اپل آیدی گفته شده که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید). بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد App Store شوید.
  2. از بخش Search، برنامه مورد نظر خود را جستجو و انتخاب کنید.
  3. وارد صفحه‌ی برنامه شوید.
  4. در بالای صفحه، دکمه آبی که قیمت محصول هم روی آن درج شده است را انتخاب کنید.
  5. دکمه کناری یا به اصطلاح side button را برای تایید فشار دهید.

اگر موجودی اپل آیدی برای خرید برنامه پولی اپ استور کافی باشد، خرید شما انجام می‌شود و به همین سادگی توانستید یک برنامه‌ی پولی ایفون را از اپ استور خریداری کنید. مراحل بالا را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

آموزش خرید برنامه از اپ استور برای ایفون

همانطور که در بالا می‌بینیم، خود عملیات خرید برنامه پولی ایفون، موضوع مهمی نیست و نکته‌ی ویژه و پیچیده‌ای ندارد چرا که تمام اتفاقات و اعمالی که در Apple و محصولاتش اتفاق می‌افتد، بهترین تجربه‌ی کاربری را به همراه دارند و با همین هدف طراحی شده‌اند. اما موضوع گیفت کارت اپل که برای شارژ اپل آیدی مورد استفاده قرار می‌دهیم، پیچیدگی‌هایی دارد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم و اتفاقا همین بخش است که باعث بوجود آمدن بسیاری از مشکلات می‌شود.

به جرات می‌توان گفت اکثریت کاربرانی که در خرید برنامه پولی ایفون با مشکل مواجه شده‌اند، اشکال آن‌ها در بخش گیفت کارت اپل و شارژ اپل آیدی است.

نکات مهم شارژ اپل ایدی و گیفت کارت Apple

اگر قرار باشد یک موضوع خیلی مهم را به شما بگوییم که با رعایت کردن آن، ۸۰٪ اشتباهات احتمالی حل می‌شود، آن موضوع ریجن است. سایت گیفت برگ درباره‌ی این موضوع گفته است:

موضوعی درباره خرید گیفت کارت وجود دارد با نام ریجن که لازم است پیش از هر چیزی با آن آشنا شوید زیرا اولین موضوعی که در خرید گیفت کارت اهمیت دارد، ریجن گیفت کارت‌هاست. ریجن (Region) در فارسی به معنی منطقه است و شاید مهم‌ترین نکته‌ای است که پیش از خرید گیفت کارت باید به آن توجه کنید.

موضوع ریجن از آنجایی شروع می‌شود که گفتیم گیفت کارت، موجودی و اعتبار شما را شارژ می‌کنند. اما نگفتیم که با چه ارزی و چه واحدی موجودی اکانت شما شارژ می‌شود. دقیقا همینجاست که ریجن وارد عمل می‌شود و تعیین می‌کند اکانت شما با چه واحد پولی شارژ شود. به دلیل تفاوت واحد پولی هر منطقه، شرکت‌هایی که گیفت کارت مجموعه‌ی خود را صادر می‌کنند ملزم به رعایت این موضوع هستند و نمی‌توان با ارز واحد برای کل دنیا گیفت کارتی صادر کرد.

بنابراین گیفت کارت‌ها را بر اساس هر منطقه یا همان ریجن جدا می‌کنند و واحد پولی آن گیفت کارت مطابق با آن منطقه تنظیم و صادر می‌شود.

به عنوان مثال اگر به صفحه‌ی خرید گیفت کارت اپل از همین سایت مراجعه کنیم، متوجه ریجن‌های مختلفی از جمله آمریکا، ترکیه و ... خواهیم شد و اگر ریجن اپل آیدی شما با گیفت کارت اپل همخوانی نداشته باشد، عملا هزینه‌ای که کرده‌اید حیف شده است مگر اینکه ریجن اپل ایدی یا خود اپل ایدی‌تان را تغییر دهید که آن هم پروسه‌ی کوتاهی ندارد.

بنابراین بهترین پیشنهاد ما توجه به ریجن‌هاست.

دومین نکته در خرید برنامه‌های پولی ایفون، تخفیف‌ها هستند. اپل تخفیف‌های به شدت جذابی برای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پولی در نظر می‌گیرد که بعضا با مناسبت و حتی بدون مناسبت هستند. اگر قصد خرید برنامه‌ی خاصی را دارید، در صورت امکان کمی صبر کنید (به خصوص اگر در روزهای آینده مناسبتی مثل سال نو میلادی، بلک فرایدی و یا ... وجود داشته باشد) چرا که تخفیف‌هایی که روی برنامه‌ها اعمال می‌شود واقعا تخفیف‌های جذاب و ارزشمندی هستند با درصدهای بعضا بالای ۵۰-۶۰٪.

جمع بندی

اگر بخواهیم تمام نکات بالا را در قالب ۳ خط جمع بندی کنیم این است که نحوه ی خرید برنامه‌ ایفون مسئله‌ی اصلی شما نیست و همانطور که در مقاله مشاهده کردید، تنها با ۵ مرحله‌ی ساده قابل انجام است. موضوعی که باید روی آن تمرکز کنید، مسئله‌ی خرید گیفت کارت و شارژ اپل ایدی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت اشتباه ممکن است هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید را از دست دهید. امیدوارم که این مقاله بتواند از ضررهای احتمالی پیشگیری کند.

کد خبر 724745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.