۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
بارش برف و کولاک در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: از اواخر پنجشنبه تا اواخر جمعه شاهد بارش برف و کولاک خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۷ مرکز هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گذر سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه شاهد بارش برف و کولاک در تمام مناطق استان هستیم.

وی با اشاره به وقوع پدیده مه افزود: در ضمن در صبح شنبه ۱۴ بهمن شاهد کاهش محسوس دما و یخبندان خواهیم بود و با توجه به وزش باد شاهد وقوع کولاک به ویژه در گردنه‌های استان قزوین هستیم.

عضو ستاد هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین با بیان اینکه شاهد لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفره‌های بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی خاطرنشان کرد: بنابراین اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی باید در دستور کار رانندگان قرار گیرد.

شیخ‌الملوکی با اشاره به کاهش دید افقی به خاطر بارندگی و وقوع مه ادامه داد: بنابراین احتیاط لازم در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری باید در دستور کار رانندگان قرار بگیرد.

وی از وقوع پدیده یخبندان به ویژه از صبح شنبه خبر داد و گفت: بنابراین مدیریت مصرف حامل‌های انرژی باید در دستور کار مردم، ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی قرار داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به احتمال انسداد راه‌های روستایی افزود: مردم باید از صعود به ارتفاعات و کار در فضای باز به ویژه ابنیه و نواحی مرتفع خودداری کنند. در ضمن اداره‌کل راهداری و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید از حوادث رانندگی در معابر پیشگیری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: در ضمن خطر سرمازدگی واحدهای دام و طیور و گلخانه‌ها را تهدید می‌کند و به همین خاطر سازمان جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری از خسارت به دامداری‌ها و مرغداری‌ها اجرایی کند.

کد خبر 724617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.