استفاده از نرم‌افزارهای بانکی تقلبی، شیوه‌ای برای کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: چنانچه شهروندان قصد نصب نرم‌افزارهای همراه بانک را روی تلفن همراه خود دارند، باید آنها را تنها از سایت بانک عامل یا فروشگاه‌های داخلی دانلود کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: هنگامی‌که شما به دنبال نرم‌افزاری در موتور جست‌وجوگر گوگل هستید، ممکن است اپلیکیشن‌های تقلبی را در صدر نتیجه جست‌وجو پیدا کنید که این موضوع از ترفندهای کلاهبرداران است و کاربر هم به نتایج اولیه اطمینان می‌کند، اما این یک اصل و قاعده کلی است که کاربران باید به آن توجه داشته باشند و به‌هیچ‌وجه گوگل را مرجع یافتن نرم‌افزار بانکی خود قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه تشخیص جعلی بودن اپلیکیشن‌های بانکی نیازمند دانش برنامه‌نویسی و مهندسی معکوس در زمینه اندروید است، افزود: نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های همراه بانک از هر منبعی می‌تواند خطر سرقت و افشای اطلاعات را در پی داشته باشد، بنابراین توجه به منبع دریافت نرم‌افزار بسیار مهم است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه گاهی لینک نرم‌افزارهای مخرب توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیامک یا در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: کاربران به‌هیچ‌وجه به لینک‌های دریافتی توجه نکنند و بدانند خطراتی از قبیل لینک جعلی همراه بانک یا نرم‌افزار سامانه ثنا قوه قضائیه همیشه در کمین کاربران است.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: شهروندان چنانچه قصد نصب نرم‌افزارهای همراه بانک را روی تلفن همراه خود دارند باید آنها را تنها از سایت بانک عامل یا فروشگاه‌های داخلی دانلود و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

کد خبر 724574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.