افتتاح ۷۱ پروژه کشاورزی  در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۷۱ پروژه تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با ۸ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی استان مازندران افتتاح، کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از جهاد کشاورزی مازندران، بابک مؤمنی، امروز_ چهارشنبه یازدهم بهمن_ اظهار کرد: پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی برای ۲۲۱ نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده است و پنج هزار و ۹۲۹ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‎‌شوند.

مؤمنی با بیان اینکه ۴۰ پروژه آب و خاک با اعتبار ۶۴۷ میلیارد ریال در دهه‌فجر سال‌جاری افتتاح و پنج هزار و ۷۳۹ خانوار از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند، ادامه داد: شش پروژه بخش دام و طیور با اعتبار ۶۲۷ میلیارد ریال در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

این مسئول با اشاره به افتتاح شش پروژه صنایع کشاورزی شامل صنایع تبدیلی، تکمیلی و مکانیزاسیون کشاورزی با اعتبار هزار و ۳۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶۴ نفر، گفت: پنج پروژه باغبانی با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای هشت نفر دهه‌فجر سال‌جاری در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایام‌الله دهه‌فجر سال‌جاری هفت طرح شیلاتی و آبزی‌پروری نیز با اعتبار سه هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۶۰ نفر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: چهار پروژه حوزه دامپزشکی با دو هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال مستقیم برای ۵۰ نفر دهه‌فجر سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران یک طرح در بخش شرکت شهرک‌های کشاورزی شامل احداث استخر ذخیره آب مجتمع گلخانه‌ای با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار و ۳۰ خانوار برخوردار و دو طرح عشایری با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۱۶۰ خانوار بهره‌مند را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان دهه فجر امسال برشمرد.

کد خبر 724540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.