ارائه خدمات فراگیر به شهروندان با تحقق شهرداری الکترونیک میسر می‌شود

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: ارائه خدمات فراگیر به شهروندان به‌صورت متمرکز در یک شهر با تحقق شهرداری الکترونیک میسر می‌شود و هدف مدیریت شهری اصفهان کنترل، هدایت و توسعه همه‌جانبه و پایدار شهر است که این امر با مشارکت شهروندان محقق می‌شود.

امید علی‌اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در عرصه مدیریت شهری، استقرار شهرداری الکترونیک و تحقق ایده شهرهای هوشمند با هدف دسترسی آسان و لحظه‌ای شهروندان و سازمان‌ها به انواع خدمات مدیریت شهری، همچنین با هدف ارائه خدمات ارزان‌تر و با کیفیت بهتر در اولویت کاری است.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه پررنگ‌کردن و آموزش مستمر شهروندی در زمینه نحوه ارائه و بهره‌مندی از خدمات سامانه خدمات اینترنتی سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد، می‌تواند از سوءاستفاده افراد از خلأهای گردش کاری پرونده، جلوگیری کند، افزود: این اقدام شهرداری را به ارائه خدمات شهرسازی در بستر سامانه خدمات اینترنتی سامانه یکپارچه شهرسازی بهتر سوق می‌دهد و برای به‌روزرسانی سامانه مذکور و تسهیل و شفافیت اقدام می‌کند.

علی‌اصغری گفت: آموزش‌های فرهنگی در حوزه شهروندی می‌تواند موجب ارتباط بیشتر شهروندان با شهرداری هوشمند شود، همچنین ارتقای خدمات بیشتر در سامانه، اعتماد متقابل، تسهیل در ارائه خدمات و آگاهی از ضوابط و مقررات و کاهش مراجعات به شهرداری را در پی دارد.

وی بیان کرد: با پیشرفت سریع جوامع و رشد فناوری‌های اطلاعاتی، مباحث جدیدی در حوزه شهرداری‌ها مطرح شده است که استقرار آن‌ها در مقیاس جهانی و حتی ملی و منطقه‌ای، می‌تواند موجب تسریع در پیشرفت مادی و معنوی شهروندان، همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها شود.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فراگیر به شهروندان به‌صورت متمرکز در یک شهر با تحقق شهرداری الکترونیک میسر می‌شود و هدف مدیریت شهری اصفهان کنترل، هدایت و توسعه همه‌جانبه و پایدار شهر است که این امر با مشارکت شهروندان محقق می‌شود، بنابراین شهرداری و شهرسازی الکترونیک بستری را فراهم می‌کند تا ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان با حداکثر کارایی محقق شود.

علی‌اصغری افزود: شهروندان همیشه انتظاراتی را از شهرداری دارند که این انتظارات شامل دسترسی به تمام خدمات ارائه شده به‌صورت ساده و بدون محدودیت‌های درون‌سازمانی و مکانی است، بدیهی است که این انتظار بدون همکاری و هم‌راستایی واحدهای مختلف شهرداری برای ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان میسر نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرداری نزدیک‌ترین نهاد به شهروندان در زمینه ارائه خدمات عمومی و رفاهی است، بنابراین با توسعه شهرداری و شهرسازی الکترونیک زمینه ایجاد مدیریت یکپارچه شهری و در نهایت کوچک‌سازی دامنه فعالیت‌های دولت فراهم می‌شود و می‌توان انتظار داشت که این قبیل نهادها در برابر عملکرد خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر این اساس کارشناسان، مدیران و سیاست‌گذاران شهرداری‌های کشور باید به وسعت، کارایی و اهمیت دستاوردهای حاصل از به‌کارگیری صحیح و اصولی اینگونه فناوری‌ها توجه بیشتری کنند و برای به‌کارگیری آن‌ها عزم جدی‌تری داشته باشند.

کد خبر 724488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.