افتتاح ۱۱۹ پروژه گازرسانی در استان کردستان همزمان با ایام دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از افتتاح و بهره‌برداری ۱۱۹ پروژه گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی این استان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری _سه‌شنبه دهم بهمن_ اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر ۱۱۹ پروژه گازرسانی به روستاها، گازرسانی به واحدهای صنعتی و پروژه‌های مقاوم سازی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این تعداد پروژه، استان کردستان به استقبال برگزاری جشن پایان گازرسانی می‌رود، افزود: پروژه‌های قابل افتتاح شرکت گاز استان کردستان در دهه مبارک فجر اهالی ۲۹ روستا را تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، مجموع روستاهای تحت پوشش گاز طبیعی استان کردستان به یک هزار و ۶۵۰ روستا افزایش می‌یابد.

فعله‌گری تصریح کرد: از تعداد ۱۱۹ پروژه قابل افتتاح، عملیات گازرسانی به ۲۹ روستا، ۹ کوخ، ۶۴ واحد صنعتی، ۱۰ پروژه مقاوم سازی و گازرسانی به سه شهرک مسکونی و یک واحد بیمارستانی و سه پایگاه نظامی انجام خواهد شد.

وی به گازرسانی به مناطق کوخ نشین در شهرستان مرزی بانه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۸ کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر تعداد ۹ کوخ دیگر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود و در مجموع تعداد کوخ‌های گازدار به ۱۰۸ مورد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: در شهرستان سنندج ۱۹ پروژه گازرسانی شامل چهار پروژه مقاوم سازی، ۱۵ پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی با متراژ پنج هزار و ۷۸۴ متر شبکه گذاری و هزینه کرد هفت میلیارد تومان، در شهرستان قروه دو پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی با متراژ شبکه‌گذاری یک هزار و ۹۵۱ متر و هزینه کرد یک میلیارد تومان و در شهرستان سقز ۱۷ پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به هفت روستا با تحت پوشش قراردادن ۶۸۷ خانوار، یک شهرک مسکونی و ۹ واحد صنعتی با متراژ ۴۳ هزار و ۸۵ متر با هزینه کرد ۳۶ میلیارد تومان صورت می‌گیرد.

فعله‌گری اضافه کرد: در شهرستان دهگلان دو پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی با متراژ دو هزار متر و هزینه کرد ۲ میلیارد تومان و در شهرستان سروآباد یک پروژه گازرسانی روستایی با تحت پوشش قراردادن ۵۰ خانوار و متراژ شبکه گذاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ متری و هزینه کرد هشت میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های استان همچون شهرستان مریوان نیز شش پروژه، شهرستان بانه ۲۵ پروژه، دیواندره با ۹ پروژه گازرسانی، بیجار ۲۱ پروژه و در شهرستان کامیاران ۱۷ پروژه گازرسانی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع شبکه‌گذاری برای ۱۱۹ طرح گازرسانی به میزان ۱۷۲ هزار و ۱۱۸ متر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: در ایام دهه فجر با گازرسانی به ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی تعداد واحدهای صنعتی گازدار به دو هزار و ۷۰۳ واحد ارتقا می‌یابد.

کد خبر 724342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.