تاثیر ریزگردها در آلودگی هوای مشهد

شهردار مشهد گفت: یکی از موضوعات مهم در آلودگی هوای مشهد، ریزگردها است و براساس مطالعات ۵۲ درصد داخلی و ۴۸ درصد منشا خارجی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، محمدرضا قلندر شریف امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در مراسم بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اظهار کرد: آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی از جمله موضوعات مهم در جهان و کلانشهرها و مخصوصاً در مشهد باتوجه به موقعیت ویژه آن است.

وی افزود: امسال وضعیت ما نسبت به سال گذشته خیلی مناسب نیست چراکه در سال جاری ۱۶ روز هوای پاک و سال گذشته ۳۵ روز، امسال ۲۱۰ روز هوای قابل قبول و سال گذشته ۲۰۵ روز، امسال ۷۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های خاص و سال گذشته ۶۹ روز، امسال ۹ روز هوای ناسالم برای همه و سال گذشته شش روز و امسال چهار روز هوای خطرناک را پشت سر گذاشتیم که در سال گذشته وجود نداشت.

شهردار مشهد بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در موضوع آلودگی مشهد، ریزگردها است و براساس مطالعات ۵۲ درصد داخلی و ۴۸ درصد منشأ خارجی دارد. قلندر شریف خاطرنشان کرد: آمار خودروهای شخصی ۳۲ درصد، نیروگاه‌ها ۱۹ درصد، کامیون ۱۳.۱ درصد، وانت‌ها ۶.۶ درصد، صنایع ۶ درصد، جایگاه‌های بنزین ۵.۲ درصد، موتور ۵.۱ درصد، اتوبوس ۱.۳ درصد و تاکسی ۱.۲ درصد منشأ آلودگی هستند لذا توجه به حمل و نقل عمومی اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: نگاه ویژه مدیریت شهری و کلان شهر، توسعه حمل و نقل عمومی مخصوصاً ریلی است که در مشهد نگاه ویژه‌ ای به حمل و نقل ریلی وجود دارد و علاوه بر دو خط فعال، فاز یک خط دو نیز در حال آماده سازی است.

شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین پیگیر خرید اتوبوس، اتوبوس و تاکسی برقی نیز هستیم.

کد خبر 724329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.