لایحه پیشنهادی ۱۵۳ هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری کرج وصول شد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: لایحه بودجه ۱۵۳ هزار میلیارد ریالی پیشنهادی شهرداری کرج برای سال ۱۴۰۳ به این شورا ارسال و مراحل بررسی آن آغاز شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علی قاسم پور، بعد از ظهر امروز _ سه‌شنبه دهم بهمن _ در کمیسیون تلفیق شورای شهر در بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری، اظهار کرد: قرار است حاصل کار شورای ششم در این بودجه دیده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه درآمدی باید نحوه تحقق و هزینه کرد درآمدها را به اعضای شورای شهر اعلام کند، افزود: ۱۵۳ هزار میلیارد ریال درآمد و هزینه برای سال آینده شهرداری کرج تعریف شده است که از این میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اوراق مشارکت ۳۳ هزار میلیارد ریال برای درآمد کمیسیون ماده ۱۰۰ پیش بینی شده است، همچنین ۹۷ هزار میلیارد ریال فروش اموال و ۲۵ هزار میلیارد ارزش افزوده از بودجه است که بدون زحمت این میزان محقق می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج تصریح کرد: موضوع دیگر که در متمم چند بار صحبت شده است که واگرایی بودجه رخ ندهد و به نظر می‌آید برخی از پروژه‌ها با انتقاد داخلی است که در روند بررسی این را باید از شهردار سوال کرد که شرایط اقتصادی را نمی‌توانید پیش بینی کنید و شرایط اقتصادی را مدیریت و برنامه ریزی کرد و نمی‌شود برای اینکه دل همه را به دست آورد کار را خراب کرد و همه را راضی نگه داشت.

قاسم‌پور بر بودجه استراتژیک تاکید و تصریح کرد: هم اکنون هدف بودجه خاص نیست این بودجه قرار است چه هدفی را مشخص کند؟ کی مشخص کند؟ ساختار شکستش چه هست و مدل بودجه از کجا شروع و به کجا خواهد رسید؟.

وی ادامه داد: آقای شهردار فرایند را بررسی و مرور کنید، اهداف خوب است اما به شرط اینکه تحقق یابد، پیشنهاد می‌دهم پروژه‌هایی که زیر ۲۰ درصد جذب دارد را متوقف کنیم و بار آن را روی پروژه‌هایی قرار دهیم که باید تکمیل و اتمام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: پروژه‌ها اولویت بندی شود و از این ۱۵۳ هزار میلیارد ریال بودجه پیشنهادی به ظرفیت‌هایی کرج توجه کنیم، اگر در متمم بودجه توجه بیشتر داشتیم باید امروز بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی را تقدیم مردم می‌کردیم.

کد خبر 724268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.