ایجاد ۱۵ هزار و ۳۶۹ فرصت شغلی در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی از ایجاد ۱۵ هزار و ۳۶۹ فرصت شغلی جدید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حسن میرزاخانی ظهر امروز_ سه‌شنبه دهم بهمن_ در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده در این استان از ابتدای امسال تاکنون در سامانه رصد ثبت شده و نشان دهنده آن است که این میزان اشتغالزایی از تعهد هدف‌گذاری شده جلوتر است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برای ثبت اشتغال‌ها در سامانه رصد تلاش کنند، افزود: در خصوص ثبت میزان اشتغال ایجاد شده در استان در سامانه رصد می‌طلبد اهتمام جدی‌تری به کار گرفته شود و عقب‌ماندگی شکل گرفته در این حوزه جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تحقق تعهد اشتغال پایدار تلاش کنند.

وی گفت: نظارت بر تسهیلات مشاغل خانگی امری الزامی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ثبت ۱۵ هزار و ۳۶۹ شغل در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: میزان تعهد اشتغال این استان توسط دستگاه‌های اجرایی در سال جاری، ۱۰ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی است.

جمشید امیدی اظهار کرد: از این میزان تاکنون ۱۵ هزار و ۳۶۹ شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: میزان اشتغال ثبت شده در استان مرکزی نسبت به تعهد، رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۱۳ طرح اشتغال دستگاه‌های اجرایی این استان امسال بی‌پاسخ مانده است گفت: از این تعداد، ۶۱۱ طرح برگشت خورده که بیشترین طرح برگشت خورده اشتغال استان با ۳۰۶ مورد مربوط به بنیاد برکت و کمترین طرح با دو مورد مربوط به ورزش و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۷۰۳ طرح مشاغل خانگی به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

امیدی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ طرح موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۲۶ میلیارد ریال شده‌اند.

وی تصریح کرد: در راستای بند "ب" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، چهار هزار و ۲۲۸ طرح به بانک‌های عامل با پنج‌هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال معرفی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه دو هزار و ۹۹۲ طرح موفق به دریافت سه هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال شدند گفت: در تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی جز چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بهزیستی هم، ۶۷۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۲۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و ۵۴۷ طرح موفق به دریافت ۷۷۰ میلیارد ریال شده‌اند.

وی افزود: برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی جز چهار بند "ب" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بنیاد برکت هم، ۸۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۵ طرح به بانک‌های عامل معرفی و ۶۹۷ طرح موفق به دریافت ۸۹۶ میلیارد ریال شده‌اند.

کد خبر 724267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.