افزایش امکانات سامانه الکترونیکی خدمات شهرسازی قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به افزایش امکانات سامانه خدمات الکترونیکی شهرسازی قم گفت: شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه کد نوسازی خود را دریافت کنند.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت غیرحضوری کردن فرایندهای شهرسازی اظهار کرد: این مسئله از سال ۱۳۹۹ به‌طور جدی در مجموعه شهرداری قم دنبال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تمام ثبت درخواست‌های حوزه شهرسازی به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه قم‌یار یا دفاتر پیشخوان ثبت می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه دسترسی به کد نوسازی املاک یکی از دغدغه‌های شهروندان بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک، گزینه دریافت کد نوسازی از طریق کد پستی در سامانه قم‌یار ایجاد شده است.

متین‌فر ادامه داد: با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته از اداره پست استان قم، این معاونت موفق به دریافت سرویس شده و از این پس دریافت کد نوسازی املاک از طریق کد پستی امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: اطلاع از کد نوسازی هر ملک گام اولیه در ثبت درخواست پروانه احداث بنا، گواهی عدم خلاف و گواهی پایان کار در سامانه قم‌یار است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در گذشته علاوه بر مراجعه حضوری و تماس تلفنی تنها یک گزینه برای دریافت کد نوسازی از طریق سیستم یکپارچه شهروندی (shahr.qom.ir) وجود داشت.

متین‌فر افزود: در حال حاضر این فرایند با استفاده از کد پستی در وبگاه my.qom.ir قابل انجام است، این اقدام گامی دیگر در مسیر ارائه خدمات هوشمند الکترونیک در شهرداری قم محسوب می‌شود.

کد خبر 724172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.