قرارداد خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد شد

شهردار اراک گفت: قرار دارد ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در فاز اول امروز در تهران منعقد شد و امید می رود در دهه فجر این اتوبوس ها به ناوگان اتوبوسرانی اراک اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیر شرکت توزیع برق اراک تشکیل شد، موضوع ایستگاه شارژ اتوبوس‌های برقی برای ۴۰ دستگاه به ظرفیت سه مگاوات مطرح شد.

وی افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌ها در نزدیکی پایانه اتوبوسرانی امکان راه اندازی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شهردار اراک تصریح کرد: در حال حاضر دو قرارداد به تعداد ۱۰ دستگاه و ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی با پیش پرداخت ۲۰ درصد مبلغ انجام شده است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل اراک اضافه شود گفت: همه اتوبوس‌های برقی باید به تأیید اداره استاندارد برسد و سپس شماره گذاری شود تا به ناوگان حمل و نقل اضافه شود.

محمودی ادامه داد: پروژه زیرزمینی کردن سیم‌های انتقال برق در مرکز شهر به درخواست شرکت توزیع برق مد نظر قرار دارد و به زودی عملیاتی می‌شود و با حذف تیرهای چراغ برق منظره شهر اراک زیباتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح میدان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری نهایی می‌رسد اظهار کرد: امور اجرایی این طرح در حال انجام است، در این پروژه برای آب‌های سطحی بالغ بر هشت میلیارد تومان اعتبار و چهار کیلومتر لوله گذاری دارد و در عمیق‌ترین جای این پروژه شش متر زیر زمین در حال لوله گذاری است.

شهردار اراک اضافه کرد: این اقدامات برای استفاده کنندگان از میدان در حال حاضر قابل رؤیت نیست.

وی با بیان اینکه ساختمان شهرداری منطقه ۳ تکمیل شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: خط انتقال پساب کلانشهر اراک به منظور آبیاری فضای سبز در چند ماه آینده تکمیل می‌شود و در سال آینده هیچ‌گونه آبی به غیر از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده نخواهد شد.

محمودی تصریح کرد: حسابرسی داخلی به تازگی در شهرداری اراک مورد توجه قرار گرفته و جایگاه سازمانی نیز برای آن تعریف شده است.

وی افزود: حسابرسی داخلی نقش مؤثری در تمشیت امور مالی و حسابداری دارد.

شهردار اراک گفت: این نهاد با ۶۷ دستگاه با آمادگی کامل در فصل زمستان در زمان نزولات آسمانی آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی افزود: سه مرکز برای عرضه میوه و تره بار در نظر گرفته شده و به طور تقریبی تجهیز کامل شده است و تنها پیمانکار مجری باید انتخاب شود.

محمودی ادامه داد: در این راستا جلساتی با اتحادیه تعاونی روستایی و بخش خصوصی برگزار شده است و تعاملات خوبی صورت گرفته و امید می‌رود با ارائه میوه با کیفیت و قیمت مناسب خدمت رسانی به شهروندان حاصل شود.

وی گفت: در موضوع بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک در جلساتی که با فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه برگزار و مقرر شد که بیمارستان پارکینگ لازم برای استفاده کنندگان را فراهم کند.

شهردار اراک اضافه کرد: برای طرح پارک آبی دو گزینه مد نظر قرار دارد که گزینه نخست در مجاورت دهکده مقاومت و در زمین دهکده المپیک قرار دارد که در حال رایزنی برای تملک زمین مورد نیاز هستیم.

وی افزود: گزینه دوم طرح پارک آبی، زمین موجود در شهر صنعتی معروف به زمین بازی آذرآب است که مدیریت شهری هر دو گزینه را مد نظر قرار دارد و می‌تواند هر یک از آنها و یا هر دوی آنها را عملیاتی و اجرا کند.

کد خبر 724053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.