۱۶ فیلم جشنواره فجر در اراک اکران می‌شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۶ فیلم جشنواره فجر در اراک اکران می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حسین محمودی‌فر، ظهر امروز _نهم بهمن _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر بر اساس سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایش تعدادی از فیلم‌ها در استان‌ها پیش‌بینی شده که در اراک از ۳۲ فیلم جشنواره، ۱۸ فیلم پیشنهاد و در نهایت ۱۶ فیلم در ۱۶ بهمن با موضوعات مختلف، دفاع مقدس، کودک و اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه ایام الله دهه فجر اوج قله فعالیت‌های هنری و فرهنگی جمهوری اسلامی است افزود: جشنواره فیلم فجر زمینه‌ای است برای برقراری عدالت فرهنگی، ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه و همچنین بستری برای معرفی استعدادهای هنری به شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امسال جشنواره فیلم فجر در هتل امیرکبیر اراک برگزار می‌شود و سرویس رفت و آمد و تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی هم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بلیط رایگان برای هنرمندان و جامعه قرآنی هم در نظر گرفته شده است گفت: همچنین سانس‌های ویژه رایگان برای دانش آموزان مناطق حاشیه نشین و قشر ایثارگر فراهم شده است.

محمودی‌فر اضافه کرد: نمایش فیلم‌ها در دو نوبت صبح و عصر برای علاقمندان در نظر گرفته شده و هزینه بلیط با توجه به درجه سینما ۴۵۰ تا ۶۰۰ هزار ریال است.

وی با بیان اینکه فروش بلیط‌ها از طریق سایت‌های اینترنتی است افزود: حضور حدود ۲۴ هزار نفر را در طول مدت برگزاری جشنواره پیش‌بینی می‌کنیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دستورالعملی برای نمایش فیلم‌های فجر در شهرستان‌های استان وجود ندارد، اما می‌توان از ظرفیت سایر سینماها استفاده کرد.

وی اظهارکرد: در دهه مبارک فجر مجتمع‌های فرهنگی و هنری زرندیه و کمیجان به بهره برداری می‌رسد و قصد داریم امسال جشنواره موسیقی فجر را هم در استان مرکزی برگزار کنیم.

محمودی‌فر تصریح کرد: فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها اکران نمی‌شود، سینمای سیار در شهرستان‌ها داریم و هرجا درخواست داشته باشند از جمله در مدارس روستایی اکران فیلم‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری مسکن هنرمندان و اصحاب رسانه هم گفت: با مسئولین شهر جدید امیرکبیر توافق کردیم که به ۸۸ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر که ثبت نام کرده بودند تا دو ماه آینده زمین اعطا کند.

کد خبر 724034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.